söndag 24 juni 2012

Tårta.....tur och retur!!!

Har haft en till en början jättehärlig midsommarafton.....Jag och U var ute och gled nercabbat med Corvetten i det härliga vädret.....styrde kosan till kära bror med familj ute i Brändön. Där blev vi bjudna på en riktig midsommarlunch med halstrad saltströmming (skippade tunnbrödet) och en smarrigt jordgubbstårta :))) Efter några timmar tutade vi hemmåt för att fixa middagen med våra grabbar med vänner. Oxfilé med provensalsk potatis (till grabbarna), lax i olika former, sill, ägghalvor, sallad och såser i massor med smaker. Och som kronan på verket min egengjorda smarriga jordgubbstårta :))) Och eftersom vi skulle ut och köra i midsommarnatten så njöt vi av flera glas Fanta.... Mums..... Vet inte om det var tårtorna eller min onda nacke som är boven i dramat.....men min midsommar spenderades spyende på toaletten resten av kvällen :((( Hm....mindre kul.... Resten av helgen har jag jobbat mycket, eftersom vi åker om 8 dagar, så vill jag få undan så mycket som möjligt......så man kan resa och slappa med gott samvete :)) Lederna har varit mycket sämre och gnisslat på....men jag tror det kommer från att jag fuskat med kosten och kommit ur ketosen.....tar nog några dagar med strikt diet innan det släpper!! Nej nu ska jag som sagt iväg och jobba!!! För i morgon ska jag vara ledig och tillbringa dan med min älskade brorsdotter Vilma :))) Hon ska komma och tvätta hundarna, och sen knallar vi nog kanske in på stan och fikar och bara myser på :))) Jag måste köpa nya onoppiga raggsockar till flygresan, och kanske nån fin klänning....ja vi får väl se vad som fyndas.... Ha det gött alla :)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar