torsdag 28 juni 2012

Solskyddfaktorer ?!?!

Ahhh.....äntligen visar sig solen.....men tyvärr blåser det hårt och kallt här i Luleå, och värmen är inte något att skryta med :))) Tur att dagen är räddad med mycket jobb, så jag slipper tänka på solstolen :)) Men jag skulle ha behövt en grundbränna innan Miami, annars blir det sånt kletande med solskyddfaktorer hit och dit....och så vet man inte hur hög faktor man ska ha....och då tar man alltid för hög för säkerhets skull.....och kommer hem lika vit som man var innan!!! Vilka jäkla I-lands problem...jag vet, onödigt tänkande har alltid varit mitt problem!!! Tror jag ska vara lite "vild and crazy" och köra lite lägre faktor..... I min Sverigesommar värld så har det alltid bara varit kokosolja som gällt vid pressning, vilket nog inte riktigt funkar därborta.....om det inte är en fritering man är ute efter :/ Har från det ena till det andra försökt ändra på bloggen lite.....men det går inte att varken byta el, lägga in nya bilder med min I-pad......går inte att öppna pdf filer heller.....så jag känner mig lite frustrerad eftersom jag gjort mig av med alla riktiga datorer när jag köpte paddan, och viktig e-post kan ju vara kul att kunna läsa utan att måsta åka in på jobbet :/ Annars funkar den ju jättebra.....men som ett behändigt komplement inte istället för en dator!! Och bloggspot/ blogger blir jag lite irriterad på eftersom jag skriver med mellanrum mellan raderna....och korta rader....men den skiter i hur jag skriver, och komprimerar ihop texten till en nästan oläslig ordgjyttja!!!! MYCKET irriterande!!!!! Nej nu får det vara nog med gnällandet för idag.....-1kg sen i förrgår....jippi!!! Det finns hopp!!! Fakiren funkar bra, men jag skulle bara använda den dieten för kortsiktiga mål. Är för slö och ointresserad av matlagning så det blir mest ägg, kött och dressingar just nu....har bestämt att dressingar, majonäs och räksallad inte är mejeriprodukter, så lite matglädje har jag hittat i det strikta :))) Idag varierade jag min frukost till 2stekta ägg med knaperstekt bacon till.....smarrigt!!! Istället för mina stående 2 kokta ägg med majonäs, eller om det är helg äggröra med bacon..... I vårt hushåll går det nu ca 40 ägg i veckan....vilket känns helt galet.....men vi använder ju ägg till allt. I smoothisar, i bakning och matlagning :)) Nej nu blir det en kopp kaffe och sedan jobb i några timmar. Ha en bra dag allihopa / Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar