söndag 10 juni 2012

Nu går det nedåt :))

Dag 19! Har faktiskt bara tagit det lugnt sen sist.....och mina sargade lårmuskler börjar äntligen återhämta sig!! Kan gå upp för alla 5 trappor utan att vilja gråta el, sätta mig efter 2/3 delar av vägen.....vilket har varit en verklig pina tidigare!!! Så det är helt underbart!!! Det är ingen som har förstått hur ont jag har, för jag biter ihop, och har blivit en mästare på delegering av hundpromenader i samband med att jag ska iväg nånstans. För annars betyder det att jag ska först ner och upp med hundarna.....sen ner och upp pga mitt ärende.....och det gick bara inte :((( Har även kollat på hemnet efter annat boende på marknivå.....eftersom jag allvarligt trodde att detta var en försämring av min tidigare smärtstatus, och att den skulle bli permanent!! Jag tror inte att jag nånsin blir helt bra i låren.....men nu är det mycket bättre :)) En sjukgymnast sa till mig för 1 år sedan att min whiplash, som redan gett mycket smärtor i ryggslutet, även kommer att sprida sig till benen......svamligt tyckte jag!!!! En whiplash sitter i nacken!!! Basta!!! Men oj så fel jag hade, och så rätt denna visa man hade......Jag undrade om träning kan förhindra spridningen, men han svarade att det endast påskyndar den..... Vilket jag nu fått kastat i ansiktet....:((( Jäkla rackelkropp!!! Nåja, nu har jag alltså tagit det lugnt med hurtandet, och har även strypt kolhydrater i sallad och liknande....och vips så har 2 kilo halkat iväg!!!!! -2 kilo alltså :))))) Så nu ligger jag på -4 från start!!! Men jag tror det syns mest i centimetrar.....då bh bandet börjar bli för stort och byxorna hänger i röven :)))) Men där jag framförallt vill att det ska ta.....på låren, sitter det som berget!! Hm.....nåja, Rom byggdes inte på en dag.....men jag vill ju ha snabba resultat :((( Måste verkligen lära mig att ha tålamooood..... Nä nog om detta.....jag är helt överlycklig över min nya systemkamera jag köpt igår!!! Sist jag själv köpt en bra kamera som jag varit lyrisk över var när min nu 21-åriga dotter föddes.....alltså ett tag sen :))) Och jag känner mig som ett barn på julafton.....så ivrig att få testa alla inställningar, och allt som går att göra med kameran!!! Ska även göra om min blogg, ( med hjälp av min dotter), och börja lägga ut bilder.....bildbloggar är såååå mycket roligare att läsa :))) Nej nu vaknade kära darlingen oxå, så nu slutar jag och kastar på kaffehurran istället. Ha en riktigt härlig söndag allihopa :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar