tisdag 26 juni 2012

Rör på dig våg......

Grrrr.....vågen visar fortfarande stadigt -4 kg.....va tusans....mitt mål för denna vecka var ju -5,5!!!! Men det är klart med mitt fuskande förra veckan så bröt jag ketosen.....och är fortfarande svullen om min onda mage......hm......så ovärt!!!! Nu kör jag jäkligt strikt för att få igång ketosen igen.....och börjar samtidigt bli liiiite less på ägg, som är min huvudföda :((( Men ska man bli fin får man lida pin!!!! Läste lite löst igår på LCHF forum om något som kallas "fakir"..... tror att det har något med att äta strikt att göra, men hittade ingen förklaring på det......måste googla mer idag!!!! För nu jäklars ska jag "fakira" om det skulle hjälpa :))) Flyger till Miami nästa måndag.......och då tusan ska vågen stå på minst -5,5!!!! Inser just att dieten helt har fått mig att gå överstryk och bara "foca" på vikten.....men jag mår i övrigt utmärkt av den, förutom en enorm muskelsvaghet i låren. Jag googlade givetvis igår om det oxå.....och det kan tydligen vara så tills musklerna lär sig att använda fett istället för kolhydrater....alltså en övergångsperiod på några veckor upp till nån månad.....så ingen hård träning för mig förrän det släpper.....annars kan jag inte gå alls i trappor :/ Har även pratat med min 17-årige son, som har IBS, om denna kost. Har nu läst om så många som blivit jättebra i magen, och börjat gå upp i vikt genom att gå över på LCHF. Och även känner sig mer energiska och har kunnat börja träna och bygga muskler. Så han skulle oxå börja äta denna kost.....men hans stora "problem" kommer att bli att stå över några Ben & Jerrys i veckan.....den lilla sockerråttan :)) Men det är nog bara i början, för sen försvinner ju sötsuget så det blir enklare allteftersom!! Han ska verkligen inte köra så strikt som jag, utan en vanlig Low carb, high fat diet med mycket grönsaker......och få unna sig godsaker ibland. För när man känner skillnaden i kroppen så väljer man medvetet det man mår bra av :))) Nej nu är det slut med ordbajsandet för idag......ska sätta mig på hemmakontoret och jobba som en blådåre resten av veckan, vilket inte kommer att göra susen för "skinkfettet" men däremot en stor skillnad i mina mentala "måstegöralistor"!!! Tills vi hörs och syns / Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar