tisdag 12 juni 2012

3 veckor med LCHF!!

Idag har jag levt med LCHF i 3 veckor.....det har gått jättebra att hålla kosten och hitta på vad man ska äta. Efter "tröttheten" och "värkdagar" som kom under första veckan så mår jag jättebra!! Det är en enorm skillnad på min dagliga värk nu och före LCHF......min whiplashvärk har jag kvar, men faktiskt inte lika hård. Och den övriga värken i HELA kroppen är så gott som borta......jag kan känna att jag är öm, men på en 10 gradig värkskala så ligger jag nog nu på en 2-3, ist som förr på en 8-9..... Och har kunnat halvera el, mer mitt dagliga värktabletts intag!!!! Det är helt otroligt :)))) Har även fått en helt annan energi......vaknar av mig själv vid 6-7 snåret och är pigg. Och koncentrationsförmågan är mycket bättre :))) Det enda jag muttrar över är ju min stagnerade viktnedgång.....samlar iof på mig mycket vätska (dricker vatten som en kamel), men jag ska streta på.....ger det 3 veckor till i "strikt form". Sen kommer jag att fortsätta med LCHF för min hälsas skull......men även tillåta mig nån frukt och salta godisar nån gång :))) Innan jag började med LCHF hade jag i princip slutat helt med kaffe....eftersom jag blev så illamående och fick gallkänningar varje gång jag drack det. Men nu kan jag helt plötsligt dricka hur mycket jag vill....och har ingen gallkänning överhuvudtaget......lite underligt med tanke på den fettbaserade kosten!!!! Men skitkul :))) Bakade tom kokostoppar igår....smarrigt.....enkelt att bara byta sockret mot stevia, och det blev ingen smakskillnad :)) Receptet står på baksidan av kokospaketet! Bakade även ett slags bröd i Mikron baserat på 2 ägg, 25gr smält smör, 1dlmandelmjöl och 1krm salt......det blev ett suveränt gott frukostbröd. Vispa ägget skummigt och blanda i resten.....häll ut och bred ut smeten på en flat tallrik, in i mikron 2 min, ta ut och vänd och in 1/2 min....färdigt!!!! Liknade en blek plätta....men smakade bra och man fick känslan av att äta bröd. Jag gjorde en vikmacka som jag fyllde med smör, ost, 2 skivade ägg och majonäs.......mums....och den mättade mig ända fram till middag!!! Det känns kul att man kommit in i denna livsstil, och verkligen både ser och känner vilken otrolig skillnad det gör i kroppen....hm, ja även vikten fast det går långsamt :))) Nu är det frukostdax, och sen blir det jobb på hemmakontoret hela dan :))) Hoppas på solglimtar, så jag kan ta kafferaster nere i trädgården.....och sniffa på den blommande häggen :))) Ha en fin dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar