lördag 30 november 2013

Hälsokramar till långtbortistan!!!

Ibland har mammahjärtat så svårt att sova......inte lätt att veta att sonen i långtbortistan blivit sjuk i matförgiftning el, liknande, och att man som mamma inte kan vara DÄR.....
Jobbigt läge!!!
Men man måste väl lära sig att slappna av........Herregud, surrade med Uffe i bastun ikväll om hur det måste ha varit för våra mödrar när vi drog iväg till Stockholm/ Södertälje när vi var 18 år. Ingen av oss hade egen telefon, utan vi fick ringa från en telefonkiosk i närheten av vars vi bodde, högst en gång i veckan....
Jag hade ju blivit galen av oro som förälder!!!
Tacka vet jag skype, mobiltelefoner och facebook :)
Och tacka vet jag barn som tänker på sin oroliga mamma, och hör av sig!!!

En hurvel i efterskott ger jag mitt unga jag för den oförskämdheten mot min mor!!! Men som karmat säger....-det man ger får man tusenfalt tillbaka, både på gott och ont!!!
Och dagens "goda" som jag tar med mig är ju att han hör av sig iallafall <3
Avståndet kan jag ju inte göra så mycket åt!!!

Mitt tidigare surr om att fjärden frusit tar jag tillbaka IGEN!!! Nu är det till största delen öppet igen....mutter.....
Kommer inte att prata om den igen förrän det går att stå och gå på den.....opålitliga, och omständliga grejer det där!!!!
Är detta en del av hur vi påverkas av den globala uppvärmningen.......eller är vi inne i nå varmare cykler just nu......

Jaja....vad kan vi veta????

Nu har jag en kräkande hund här brevid mig, som behöver lite mattestöd!!! Så nu får det vara färdigsurrat för ikväll!!!!

//Bamsekramar till er alla därute, matförgiftade el, inte!!! Hoppas ett det vänder för er fort.....allihopa, både son och hund <3

//Orolig mammamu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar