måndag 25 november 2013

Fastefunderingar.

Tänkte att jag skulle uppdatera min fasta som jag skrev om vid ett tidigare tillfälle. Jag började med 5:2 fastan, men den funkade inte för mig!!
Fastedagarna var inget problem, jag levde på vatten, kaffe och en proteinshake, och det gick hur bra som helst. Problemet för mig blev att komma igång och äta de andra dagarna, jag var inte hungrig alls, och det kunde gå hela dagar där jag glömde att äta.....hela mitt matbeteende blev helt rubbat :(
Så jag började med 16:8 fasta istället varje dag. Jag äter inget före kl 12 på dan och slutar äta kl 18 på kvällen, även om jag får äta till kl 20.

Vet inte om man kan vänta sig nåt resultat av denna halvfasta, men jag mår bra av det och den är som gjord för mitt matbeteende.

Jag har alltid varit dålig på att äta, och fick tidigare oftast kasta i mig nåt snabbt som mackor, godis eller frukt för att snabbt få upp mitt blodsocker när det dippade p.g.a att jag glömt att äta.
Då är det inte så konstigt att man gick upp i vikt.
Och jag tror att det är därför LCHF passar mig så bra, eftersom maten är fet och då mättar längre, så då behöver jag inte äta så ofta!!

Då jag inte längre kan ha mina sockerkickar och faktiskt ha måsta börja äta mat själv, så har jag upptäck att det är riktigt skoj att laga mat. Synd bara att jag inte upptäckte det tidigare.....men, men det är ju bättre sent än aldrig ;)

//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar