torsdag 21 november 2013

Magnetmadrassen del 2

Har suttit med Mac:en och bråkat med layouten på bloggen, och hoppas att den ska bli luftigare nu!!
Lyckades äntligen ta bort den urgamla bilden jag hade, MEN lyckas inte få hit nån ny. Nåja det är väl inte hela världen antar jag, men jag ska höra med Sandra när hon kommer förbi, om jag kommer ihåg vill säga ;)

Appropå magnetmadrassen så kan jag säga att jag lyckats halvera min dos sömntabletter, och det har direkt med madrassen att göra!! HALLELUJA!!!
Och jag sover mycket bättre och djupare.
Har även kunnat minska mina värktabletter markant, men där kan allt möjligt spela in, som tex att jag håller kosten bättre vilket ger mindre värk.
Och jag har blivit mycket piggare, vaknar återigen vid 6 snåret på morgonen, men den stora skillnaden är att jag inte somnar förrän vid 23 tiden istället för som tidigare vid senast 20!!
Även detta kan ju ha med kosten att göra, så jag kan inte säga mer exakt. Eller så är det en lyckad kombo av både kost och madrass.

Jag får återkomma längre fram om hur det artar sig, men för mig känns det inte så viktigt att veta varför en förbättring sker (även om det är kul att veta), det viktigaste är att jag mår bättre och kan minska pillerjäklarna!!! :)

Men de första dagarna hade jag MYCKET ondare, och det i hela kroppen. Och jag blödde även mer från lite olika ställen. Det har säkert med den ökade blodgenomströmningen att göra, men jag kanske skulle vara betänksam att köpa en sån madrass om jag hade typ blödarsjuka.

Nacken är ju fortfarande lika risig och ond på morgonen när jag vaknar, och då måste treogroggen och 50mg Tramadol retard intas direkt ögonen slås upp, annars eskalerar värken helt galet.
Men Uffe har ju beställt även magnetkuddar åt oss, så det kommer att bli spännande att se om det har större inverkan på nacken än madrassen har.
Logiskt så tycker jag det, eftersom den kommer i direktkontakt med nacken.....men, men vi får väl se.

Nej nu vart jag långrandig igen!! Ska sätta igång en tvätt och sätta mig och jobba, och om energin finns kvar kan det nog bli lite byte till julgardiner efter det.
Om jag har gardiner vill säga.....
Har ju 3 köksfönster här, vilket är fler än tidigare, och så behöver jag nog kappor till alla 3 och det har jag inte :(
Och jag som har mina favorit köksjulgardiner som jag bara älskar.....tyvärr är de panellängder med tomtemönster, och de går ju inte att göra om till kappor eftersom tomtarna skulle hamna på tvären......snyft......
Ja, ja.....vilka "problem" man har i en värld full av tyfoner och annat hemskt, och barn som flyttat till långtbortistan. Skärpning Kärran!!!

//Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar