måndag 18 november 2013

Magnetmadrass is da shit!!!

Uffe började surra om magnetmadrasser förra veckan, efter att ha pratat med en av våra anställda vars fru haft en i 3 veckor och nu inte behöver äta sömntabletter och liknande. Jag måste säga att jag var djupt skeptisk till det hela, men lovade att testa om han kom hem med en sån. Och nu har han alltså köpt oss varsin i fredags, så vi har sovit 3 nätter på dem nu. Efter första natten hade jag så ont i hela kroppen hela lördagen.......nästan som hård träningvärk precis överallt. Men jag sov mycket djupare och bättre!!! Jag har ju måstat äta insomningstabletter i massor med år, och är nu så hårt beroende av dessa så jag absolut inte kan somna utan. Har testat periodvist att vara utan, med massor med vaknätter som följd. Så förstå vad jag hoppas på att madrassen ska kunna hjälpa mig till en osyntetisk sömn!!! Och magnetmadrassen ska tydligen även hjälpa mot värk, så om den funkar som utlovat så kommer jag att bli en mycket lycklig tjej!!! Kommer att återkomma längre fram om hur det går!! Men kan säga redan nu att jag sover mycket bättre och har kunnat halvera insomningstabletterna......det behöver ju inte ha med varann att göra, men det känns positivt. Så även om detta bara är humbug, och att allt är psykologiskt, så spelar det ingen roll om jag slipper pillrena!! :) Enda nackdelen än så länge är väl att den är så skön och mysig, så att jag har svårt att lämna den på morgonen!! Och igår låg jag kvar i sängen precis hela dan och bara slappade och läste. Madrassen är tunnare än en bäddmadrass, och ena sidan har en bomullsyta medans den andra sidan är av ljuvlig merinoull. Och även om man har lakan över så är den sååååå mysig!! Jaja...nog tjatat om denna nu :) Nu har det gått drygt en vecka sen Fredde och Jensa drog iväg till Bulgarien, och gissa om det har varit tyst här i huset......men grabbarna verkar trivas och ha kul därnere, och det värmer hjärtat att höra

1 kommentar:

  1. Hej, jag läste om madrassen. Jag har EDS, och väldigt mycket kramper och ont, så det blir mycket vakna nätter. För mig hjälper inte sömntabletterna.
    Då jag hoppas verkligen att den hjälper med mina problem. Har du haft fortsatt hjälp av madrassen.

    SvaraRadera