måndag 2 december 2013

Adventsmys och värkfunderingar!

Helgen har varit helt underbar, och verkligen gått i julens tecken :)
På lördagen hade jag adventsjulbord, eller en lightverson av julbordet kan man säga, och barn + respektive, och syskon med familjer kom förbi!!
En riktigt mysig kväll <3

På söndagen var jag och Sandra och tittade på brorsdottern Vilmas gymnastikuppvisning på vår nya Luleå Energi aren......de är så duktiga alla dessa gymnaster!!! Och modiga!!! Själv skulle man bryta vitala delar bara genom en kullerbytta!!

Sen fortsatte jag och Sandra in till stan på skyltsöndagen och bara strosade runt och mös. Ett par julklappar följde med hem, och jag hade hoppats på att skulle ha satt igång funderingar kring resten oxå......men det är lika tomt som innan i skallen :(
Det slutar väl med några panikinköp i sista minuten som vanligt!!
Detta ogillar jag skarpt eftersom jag gärna vill ge väl genomtänkta julklappar.....men min hjärna orkar oftast inte med det, med tanke på den höga jobbbelastning vi går in i nu i december.....hm.....ja,ja det blir nog bra i slutändan ändå, men det kan bli en smula dyrt!!

Ikväll ska jag ta bort min magnetmadrass för att se om det blir någon skillnad på värken. Har så grinigt ont i hela kroppen hela tiden.....mer än jag haft på länge, så jag måste börja försöka med uteslutningnsmetoden.
Blir det ingen skillnad så får den komma tillbaka, för den är så varm och gosig!!

Värken kan även bero på att jag missköter LCHFen hela tiden. Det är alldeles för mycket unnande hit och dit hela tiden för att den ska kunna hjälpa mig att bli smärtfri. Men det är ju en lite knepig tid på året med mycket "goda och mumsiga" traditioner hela tiden, och eftersom jag viktmässigt inte behöver tänka på vad jag äter....förutom att jag blir gasig och uppsvälld, så blir det lite för enkelt att bara unna sig lite till.

Nåja, jag har ringt till VC och förhoppningsvis ringer de upp mig senare på em, så jag kan få lite mer och starkare värktabletter, så jag slipper sitta här och klaga som vanligt.

Nu blir det dagens andra treodos så jag förhoppningsvis kommer mig upp ur sängen iaf, och hundarna får komma sig ut på en prommis.

Ha en fin start på veckan allihopa, även om den är lite gråmulen här i Luleå just nu. Men det gör inget för vi har fått snö igår, och förhoppningsvis kommer det lite mer idag :)
Och ikväll blir det representations middag med en stor leverantör på Cook´s krog, vilket jag verkligen ser fram emot.
Hoppas bara att värken lugnat sig lite tills dess!!

//Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar