tisdag 28 april 2015

Spretig som tusan….

Helgen swischade förbi i ett enda huj. Lördagen tillbringades på Arcus fyndmarknad, som jag hörde tydligen är Sveriges största, och det kändes verkligen i fötter och huvud efter att ha gått runt 1 varv som tog ca 3 timmar :O
Moster och blivande mormor= moi, hittade både det ena och det andra till de små. Men för egen del blev det en tavla i silver/grå till sovrummet som kommer att passa perfekt när jag fått tapetserat det...vilket kan hända närsomhelst mellan nu och 5 år fram i tiden!
Bra med framförhållning tycker jag ;)

Resten av lördagen tillbringades ute på altanen i solen med grannarna och lite olika drycker och tilltugg. Riktigt mysigt och gav oss en härlig förkänsla inför sommaren.

På söndagen var jag, syster yster och lilla Ebba och hjälpte Sandra att packa. De flyttar till en större lägga i stan nu på valborgsmässoafton så de får plats hela växande familjen :)
Det ska bli så härligt för dem!

Själv känner jag att jag börjar bli lite spretig i tanke och allt vad jag vill pyssla med. Jobb, ungdomarnas flytt, rensa på gården, boka resa, mammas 70-års dag och en massa andra saker som väntar på att göras.
Går omkring med en känsla av att jag glömmer något, vilket inte skulle vara konstigt när det gäller mig, men ganska irriterande :/

Nåja det släpper väl vartefter jag får bocka av saker på listan. Det är ju tur att allt är så roligt :)
Känner att hela inlägget blev lika spretigt som mina tankar just nu så det är bäst jag slutar och focar på jobbet istället.
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar