söndag 19 april 2015

De onda lederna och den spända bukens dag...

De sista dagarna/veckorna har ju inte varit allt för muntra för mina pissiga leder, men så har jag ju fuskat ganska friskt tidvis i kolhydratsträsket.
Vet ju inte om det är orsaken, men jag håller hellre en striktare kost för säkerhets skull.
Så nu blir det skärpning f.r.o.m. idag!!!

Igår var en särdeles skitdag för lederna, men vi for ändå in på firman och jobbade. Ja mitt dagsverke (2 tim) gick i snigeltakt p.g.a fingrarna, men Uffe fick bytt däcken på Ådin m.m. så nu är den snygg igen med sina svarta fälgar :D

Sen åkte vi till möbelföretaget där vi beställt nya köksstolar i dec, med beräknad lev, i feb, och undrade vart de tagit vägen. Men som vanligt så var det förseningar i tillverkningen så de kommer först i slutet på juni.
Nåja, har vi väntat så här länge så vad är några månader till i det stora hela...

Efter det åkte vi till XXL-sport för att söka en ny jacka till mig i softshell, helst i neon aprikos eller rosa, men hittade inte en endaste softshell i damutbudet överhuvudtaget :/
Sen hade jag sån värk i fötterna att vi skippade fler butiker för denna gången.

Vi hastade bara in och bytte filmer på hemmakväll och slog till med en plankstek på Goodwill. Och OMG säger jag bara...måste ha varit den bästa plankan vi någonsin ätit, och moset var to die for. De hade lite vitlök också i moset!! Jammi!!!

Hemkomna var det matkoma framför en mindre bra film (Uffes val givetvis) :), men vid 8 snåret på kvällen kände vi att vi måste röra på oss för att inte somna så tidigt.
Så då drog vi på Coop forum och handlade mat för dagens grillning, och hoppsan så slank det ner några wienerbröd oxå.

Efter det var det bara att zippa upp blixtlåset på brallorna och inta ryggläge...hehehe...och fortsätta med filmkvällen ;)
Kvidande att jag ska låta sy igen munnen alternativt lobotomera mig SNARAST!!...vilken plåga...

Ja det var min rafflande lördag. Idag blir det många koppar kaffe med näsan mot solen på altanen, och grillning och häng med ungdomarna på em.
Mycket lagom ansträngande och en dag helt i min smak.
Och säkerligen avslutar vi med lite film och vår favvo serie Mord i paradiset på 7:an :)

Ha en underbar dag alla fina därute!!
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar