lördag 4 april 2015

Min påskkänsla har rymt...

Det känns som att när alla barnen nu lämnat boet så har jag ingen påskkänsla överhuvudtaget.
Läser avundsjukt allas inlägg på fejjan om härligt firande med god mat, snö och en överdos av fjädrar...men jag har helt tappat känslan för firande :(
Är bara så himla inisjälen trött hela tiden, och orkar inte planera något i förväg...utan tar bara dagarna som de kommer och försöker göra det bästa jag kan med dem.

Vi har varit och handlat på förmiddan, för jag har föreslagit att laga alla middagarna åt Uffe och grabbgänget på deras fjälltripp nästa vecka. Och 4 av 5 middagar är fixade idag!!
Jag köpte öven ett gäng fjädrar av alla möjliga färger men insåg allt eftersom dagen gick att dessa nog inte skulle hinna upp innan påsken var över...mycket typiskt mig...

Uffe tvättade alla fönstrena på nedervåningen med sin Kärshermaskin och tog ner alla gardinerna medans jag fixade med maten, så imorgon städar jag och hänger upp mina nya gardiner och lägger ut de nya mattorna i mitt nyskurade hem.

Jag har beställt och fått ny matta till vardagsrummet, 3 mattor till köket, gardiner till v-rum, kök och sovrum så det finns att donas och piffas med.
Har ju inte orkat städa och fixa på länge p.g.a influensan och sen min eländiga ledvärk, men nu har jag ju fått piller mot smärtan så då kikar livsgnistan fram igen och med den städivern.

Mycket nöjda med allt vi hunnit idag så har vi avslutat kvällen men bastu och lite tv.
Nu ska jag bara försöka locka hit John Blund också så att jag är utvilad inför morgondagens fixande.
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar