fredag 24 april 2015

Demens eller alzeimers???

Nu har jag 2 gånger under en veckas tid lyckats förväxla mötestider...
Förra veckan hade jag uppskrivet i kalendern att jag skulle till läkaren på torsdag, men fick veta när jag kom dit att det var först dagen därpå jag hade tid.
Och igår skulle jag klippa mig kl 12 enl, min kalender och 11;10 ringer söta Maria och frågar vars jag är eftersom jag hade tid kl 11...

Vad tusans händer med mig??? Har jag blivit dyskalkylectisk på äldre dar eller vad är det frågan om.
Eftersom jag har så dåligt minne så använder jag ju mig av min kalender hela tiden som minnesstöd, men om t.o.m det fallerar så vet jag inte hur jag ska kunna minnas allt

Och detta gjorde mig väldigt osäker på allt vad siffror heter igår, så när jag satt och fakturerade på jobbet fick jag dubbelkolla alla siffrorna så att jag inte råkar skriva fel.
Tur att man inte jobbar på ackord iaf ;)

Nåja tillbaka till min klippning så vet ju Maria om sin f:d svärmoras minnesproblem så hon erbjöd mig en ny tid idag kl: 14.30. Jiippii!!

Men före det har jag en massa mötesbokningar och planeringar att ta tag i...och shitloads med jobb. Så nu är det bara att gasa på.

Ps. Såg förresten årets första igelkott här ute i förrgår, och blev så glad att de vaknat redan så de inte blir uppeldade i nån brasa på valborg :)
Thoohoo för det Ds.
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar