fredag 4 april 2014

Träningsvärken från hell!!

Phju...ja vad ska man säga, benen är som telefonstolpar och träningsvärken från hell håller lårmusklerna i ett skruvstäd.
Men det är ju ett bra tecken, eller? Jag har väl som vanligt gått ut lite för hårt så här från början, men jag blir ju alltid så ivrig och går gärna ALL IN direkt.
Vi bestämde oss för att köra hårt 4 dagar i veckan, för att sen kunna återhämta oss och bara nöjesspankulera eller pilla navelludd under fre-sön.
I helgen blir det en blandning av båda, då vi åker upp till Happis från lör-sön och hälsar på släkten, grattar älskade pappa och gör IKEA. En kanonhelg m.a.o :)

Var först lite tveksam om vi kunde åka med vår fåntratt Puma, som inte ryms i sin resväska med tratten på, men nu är hon så pass bra att hon nog kommer att kunna vara utan den. Vi får bara ta med den för säkerhets skull om hon börjar slicka hysteriskt igen.
Men vad skönt att hon läkt så snabbt, mitt lilla hjärtegull <3
Ska även på tal om hundar hälsa på käraste svärisarna på söndag, och då kommer jag nog att få rensa tårkanalerna rejält. De fick ju ta bort sin älskade Lukas i går, och vi ska ge vår försenade julklapp till dem, en tavla på Lukas målad av en av Freddes bästa kompisar Christopher Sundgren.
En helt fantastisk tavla av en super talangfull kille. Ska lägga in en bild på den efter helgen!!

Glömde förresten att säga att träningen har gett fler "biverkningar", dock väldigt positiva sådana :)
Jag sover som en klubbad säl, och är otroligt pigg och energisk under dagarna!!!
Wiihooo...såna "biverkningar" emottages tacksamt :)
Har även glömt att berätta med tanke på sömnen, att jag träffat en sömncoach under januari-mars, och har nu kunnat bocka av en viktig bit i min bucketlist...jag är fri från sömntabletterna :)
Jag är galet exalterad över detta!! Kan bara undra varför jag inte remitterades dit för länge sedan, men bättre sent än aldrig!!
Och även om jag har nätter där jag sover sämre så blir jag inte stressad och jagar upp mig över det, då alla människor sover dåligt ibland, det är ju helt normalt!!

Den stora boven i mitt liv har varit/och är delvist den stora stressen jag går och bär på...helt i onödan.
Tidigare var jag så galet stressad att jag och Uffe knappt kunde gå och handla utan att jag röck shoppingvagnen ifrån honom, eller blev sur och irriterad eftersom jag tyckte att han gick för sakta.
Jag bara matade på och muttrade långa haranger över alla stoppklossar som var ivägen för min framfart, varför kan jag undra nu. Det är ju ett helt stört beteende!!
Och då ska vi inte ens tänka på hur jag var i trafiken. Jag hade en fruktansvärt aggressiv körning, och många är de obsena tecken och fula haranger jag vräkte ur mig till dessa "idioter" som fått sina körkort i Kellogspaketen.
Kan väl med handen på hjärtat säga att jag väl inte är helt lugn ännu, men det har blivit en enorm förbättring. Jag fokuserar på en lugn andning ett tag, och vräker på med stereon så skelettet dallrar...då skingras de negativa tankarna och stressen avtar!!

Rom byggdes ju inte heller på en dag, så jag tycker att jag kommit otroligt långt på bara dessa första månader detta år!!
Känner att jag är lugnare på alla plan i livet, och faktiskt njuter mer av nuet än tidigare. Kan även njuta mer av kaffepausen ute på altanen, och istället för att rusa in så fort jag druckit upp koppen för att det kliar i kroppen när jag sitter overksam, så kan jag sitta kvar och bara glädjas åt hur kul hundarna har det när de får spankulera
runt på tomten, och vi njuter alla 3.
Det är lycka för mig :)

Nej nu blev detta ett maratoninlägg, och jag ska bara avsluta med en påminnelse till mig själv -att ljudböcker är helt förbjudet att lyssna på hädanefter vid sänggående!!
Jag har inte karaktär nog att sluta lyssna, och framåt 5 tiden på morgonen så minns man inte så mycket av det man just läst. Och det blir jäkligt knepigt att försöka hitta tillbaka till där man minns något...ja, harkel, man lär så länge man lever!! :)

//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar