torsdag 24 april 2014

Husvisning……trodde vi…..

Först och främst vill jag tacka och hälsa till alla som läser min blogg från utlandet :)
Har läsare b.l.a i USA, England, Frankrike, Norge, Finland, Tyskland, Sverige och väldigt många i Ryssland. Vad roligt att ni tittar in och läser här, tack så mycket :)

Nu till det pinsamma!!
Jag och Uffe gick på husvisning i närheten av oss när vi kom hem från stugan i måndags. Det var massor med bilar som körde dit, fullt förståeligt eftersom det är ett väldigt attraktivt läge.
Vi hade inte sett att de lagt ut det på hemnet, men jag hade hört på bakvägar att de nog var i startgroparna för försäljning eftersom de är gamla och börjar bli lite skröpliga.
Så när vi ser mängden med bilar som kör ner så frågar Uffe om inte vi också ska gå och kolla. Det kan ju vara något att investera i.
Ja varför inte säger jag, och så knallar vi glatt iväg.
När vi kommer fram reagerar jag lite på att det inte är en kotte utomhus och kollar, men tänker att de nog kanske inte hunnit med det ännu...men det var lite konstigt.
Jag säger till Uffe att vi börjar med att gå in och hämta ett prospekt, och det är nu det händer…

Vi knallar in i hallen och jag ska just börja ta av mig skorna när vi hör massa skratt och uppsluppen stämning från ett av rummen. Vi sneglar in och stelnar...det sitter en massa människor och fikar och har det trevligt därinne!!
Det är INGEN husvisning, utan ett kalas av större mått!!
Vi kliver ut snabbare än ögat, och halvspringer hem...hysteriskt skrattande av förlägenhet!!

Herregud så hemskt att krascha in i ett kalas i tron att det är en visning, skammen har inga gränser!!
Vi skäms något så fruktansvärt, men kan inte sluta skratta hysteriskt

Tänk om vi inte gått in för att hämta prospekt, utan spankulerat runt på tomten och gått in i alla uthus och snokat runt...fi fasen vad jag mår illa av skam av att bara tänka tanken!!

Och nu i efterhand kan man ju tänka att man borde lagt märke till saknaden av visning pågår skyltar. Men just då var vi för ivriga för att ens reflektera över det.
Ja herregud så skämmigt!!

Vi får bara hoppas att ingen såg oss, eller kände igen oss. Och vi kommer nog att ligga lågt på visningsfronten ett tag framöver :)

//Kerstin

2 kommentarer:

  1. Alltså det där kan väl bar. Kan baraa du vara med om, skrattar så jag nästan pissar på mig :9 kan se eänk om ni hunnit ända in mitt i kalaset! fan vad jag skrattar :))

    Anna

    SvaraRadera
  2. Men vad tusan står det där!!! Inte skrev jag så där, nog för att jag skriver mycket galet ibland men rättar till det när jag ser att det blir galet, det där var ju som om jag druckit en kvarting :)) Så här ska det vara:
    Alltså det där kan väl bara du vara med om,skrattar så jag nästan pissar på mig :D kan se dig och Uffe spankulera runt där på tomten :) tänk om ni hunnit ända in mitt i kalaset! fan vad jag skrattar :))

    Alltså ser du att den plockade bort hela ord när jag publicerade kommentaren???

    SvaraRadera