tisdag 22 april 2014

När det bränner i arselet….

Ja som man hör av titeln på inlägget så är det inte världens bästa morgonkänsla direkt, fast det är ju bättre än ryggskottsvärken förstås.

Vi har varit i stugan hela påskhelgen, och det kan inte beskrivas annat än helt f*cking underbart!!
Vi har verkligen bara njutit hela helgen. Varit ut med skoter en dag, sen solat på tomten, lagat det mesta av vår mat utomhus, tagit härliga prommisar, cruisat upp till Jokkmokk och käkat världens bästa hamburgare på grillen och slutligen överfrossat i godis.
Ja vi har bara tagit dagarna som de kommer jag Uffe och Sandra, och har verkligen laddat batterierna till max :)

T.o.m bastun har överträffat sig själv i helgen!! Vi har haft nåt vajsing med säkringarna, tror vi att det beror på, och den brukar inte bli så jättevarm. Som om den bara skulle gå på en fas typ eller så, men nu i helgen har den varit varmare än någonsin...lovely!!
Vi hade tänkt be någon elkunnig ta och se över den, men nu verkar ju det inte behövas :)
Det känns som att vi är lite tvärtemot alla andra, för vi har vedbastu hemma och elbastu i stugan vilket känns ganska komiskt :)
Men vi har bara sommarvatten i stugan, så vi får smälta snö i en stor gryta på gården och tvätta och diska i det...men det funkar alla tiders, bara man silar bort alla barr och barkflagor först :)

Ja helgen har verkligen varit den bästa, men ändå var det så himla underbart att komma hem till lövis igen, det är ju en helt fantastisk tid just nu. Havet ligger öppet och bara ljudet av vågskvalpet och alla fiskmåsarna gör ju att det verkligen känns som sommar. Och årets första båt, och en kanotist passerade förbi bara för att förstärka känslan :)
Och att kunna sitta på första parkett, eller nja andra då, och bara njuta av allt detta kan inte beskrivas i ord. Mitt hjärta och min rastlösa själ har hittat hem känns det som. Och jag överväldigas med en otrolig "jag vill påta i trädgården känsla", vilket de som känner mig kan intyga att jag inte brukat drabbas av i nån större utsträckning förut!!
Jag har massor med tankar och idéer över hur jag ska fixa ute på gården, och inser redan nu att sommaren inte kommer att räcka till för allt jag vill. Men jag har ju resten av livet på mig, så varför stressa!!

Haha….nu känner jag att jag har farit iväg med mitt surrande och tappat tråden till det brännande arselet helt.
Som sagt så kom vi hem igår, och den packningen var inte att leka med. Just nu tar vi med oss en massa grejer från stugan varje gång vi åker dit. Vi förde ju upp halva bohaget dit efter att vi sålde huset i Bälinge, men nu behöver vi ju mycket av det när vi blivit med hus igen.
Så jag överansträngde väl ryggen med allt bärande och lyftande i fel vinklar, för på kvällen var ryggslutet så dåligt så jag knappt kunnat röra mig.
Tog starka piller och smorde mig med med ett superbra liniment som heter Linnex. Först kyler det och sen hettar det under lång tid.
Nu kan det hända att jag när jag smorde mig i morse råkade smörja lite väl långt ner på skinkorna, varav den flammande känsla jag har just nu på nämda delar inte går av för hackor. Och att sitta ner känns inte så lockande alls faktiskt :)
Det känns ungefär som att ha sätesvärmen i bilen på järnet och inte kunna stänga av den eller kunna kliva ur...hahaha, man kan bara skratta åt eländet och det ger väl sig om nån timme eller så.
Och ryggen känns mycket bättre nu, så då kan jag stå ut!!

Föresten så hade proppen i tvättstugans avlopp försvunnit nu när vi kom hem. Tydligen funkade min propplösning med kokande vatten och starka medel bra, fast det behövde bara få lite tid på sig.
Tjoohoo, känner mig mycket upprymd och glad, så tvättmaskinen har gått varm sen vi kom hem :)

Jag och Uffe har också gjort bort oss något så fruktansvärt igår, så det är för pinsamt att ens kunna prata om ännu.
Vi har skämsmössorna djupt nerdragna över huvudet, och vill helst inte visa oss i grannskapet i dagsljus på ett tag.
Kommer kanske att kunna berätta om det nån dag när skammen lagt sig, och vi har slutat skratta hysteriskt och hyperventilerar över det :P
Phju, men än så länge var det jobbigt bara att skriva det här!!

Nej nu ska jag försöka ta tag i allt jobbande idag. Typiskt att jag måste knöla in min dåliga rygg i bilen och åka in på firman för att hämta grabbarnas löneunderlag. Men det måste gå, för grabbsen som är värda sina vikter i guld måste ju få sina välförtjänta slantar på fredag, och så även jag eftersom jag råkat beställa lite möbler och sånt!
Oops...så det kan gå, men det kommer att bli så fint!! Bildbevis kommer att komma senare när allt kommit i ordning :)
Puss o kram //Kerstin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar