onsdag 2 april 2014

Hårdkörning och sorgebesked!!

Nu jäklars har vi lagt oss i hårdträning inför vår USA resa i juni, vi kör strikt LCHF och ska köra stenhård pw på 6 km minst 4 gånger i veckan.
Under pw:n stannar vi till efter halva vägen vid en rastplats och kör lite squats, ryggups, situps och armhävningar. Fast mina armhävningar är inte många, och ska fortsättningsvist köras stående mot ett träd.....nacken klagar annars. Alternativt att jag kör plankan istället, och kör armarna med gummiband hemma.
Men vi går ut ganska lugnt med övningarna för att kunna öka successivt :)

Jag har bestämt mig för att vara i min bästa form till sommaren, och det hjälper ju inte bara med att gå ner i vikt….man måste ju tighta till sladdret oxå :)

Annars rullar mina dagar på med jobb och pysslande av lilla Puma som lider med sin tratt, och sin såriga tossa :( Men som tur var så är hon på bättringsvägen nu, mycket mindre svullen och har sårskorpor på såren. Ja lillstackaren min, ska ta kontakt med hundfrisören och berätta hur det blev med Puma efter besöket, Tycker ju att hon borde ha märkt att hon skadat henne!!! :(

Idag har jag även fått ett tungt sorgebesked. Min kära svärmor ringde och berättade att de måste låta deras älskade hund Lukas få somna in imorgon. Han är 14 år och har haft problem en längre tid, men de har fullt förståeligt försökt att blunda för det. Men nu går det inte längre, och beslutet är så hjärtekrossare för dem. Han har verkligen varit deras allt och deras ögonsten, och förlusten och saknaden kommer att ta dem fruktansvärt hårt. Mitt hjärta blöder för dem, men de har tagit det beslutet som är till det bästa för fina Lukas <3
Sådana här besked gör ju att man bävar för den dagen mina älskade små tussar måste gå samma väg…..hujja orkar inte ens tänka tanken utan att tårarna börjar trilla :( Nu måste jag fokusera på något roligare...tror jag går och hänger en tvätt, gullar med voffsarna och knallar upp på HK och gör dagens timmar.

Ha en fin onsdag mina vänner.
// Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar