tisdag 15 april 2014

Översvämning i både tvättstuga och humör!!

Som tur var så fick jag lite mer energi igår, och jobbade fram till 20 snåret. Tror jag sitter där ganska mycket som tidsfördriv nu när Uffe är iväg på skotertrippen med grabbgänget.
Att sova sen var inte det lättaste, och jag fick ge upp försöket och gick ut i tvättstugan och försökte rensa avloppet.

Som vanligt när Uffe är borta så brukar det ju hända saker här hemma. Så var det även alltid i Bälinge också, så jag är ganska van...men det är så fruktansvärt irriterande!!
Nu har avloppet i tvättstugan stockats och avrinningen är så gott som obefintlig.
Jag hade en kille här i fredags som bytte ut vår vattenrenare som läckt ända sen vi köpte den i höstas, och när han var färdig i tvättstugan så såg det bedrövligt ut därinne. Vatten och en massa skit hade runnit över hela golvet. Han hade försökt att skrapa bort det värsta….men som sagt det fanns en massa att ta tag i.
Jag bara stängde dörren dit, och gick bara in en sväng på lördagen och satte igång en tvättmaskin.
Förstå min frustration när jag gick in på söndagen….och det var vatten över allt på golvet. Allt vatten från maskinen hade tryckts upp på golvet istället då avloppet stockats :/

Det var bara att kavla upp ärmarna och skura igenom tvättstugan ordentligt. Såg även medans jag kröp där på alla fyra att avloppet är installerat på golvets högsta punkt...herreje, vilken jäkla märla som har installerat det???
Ja man upphör aldrig att förvånas över folks okunskap. Känns väl som att sånt man inte klarar av anlitar man proffs till!!! Mutter...mutter...och fnys! Känns som att jag inte ens orkar irritera mig på sånt längre. Det är bara att försöka göra det bästa av situationen.

Hade tänkt lämna stocket åt Uffe att lösa när han kommer hem, men jag har ganska mycket tvätt som jag behöver kunna få rent, så därför bestämde jag mig att rensa det inatt när jag inte kunde sova.
Det gick inget vidare kan jag säga på en gång.
Fast jag kokade upp vatten och använde starka fett och mögellösande medel så blev det ingen skillnad. Använde flaskborste och hårda svampar och skrubbade som en tok, men ingen lösning på problemet.
Fan, undrar verkligen vad tusan han spolade ner den där vattenrenarkillen!! Morr!!!

Nu kan jag inte göra så mycket mer än att vänta in darlingen, och överlåta det åt honom att "lösa" problemet efter påsken.
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar