måndag 7 april 2014

Helg, Happis, Ikea, och kärlek….

Ja helgen blev verkligen så härlig som jag hade hoppats på!! PÅ fredagen badade jag och darlingen i vår underbara vedbastu, vilket vi gör varje fredag. Det är så skönt att avsluta arbetsveckan med att riktigt värma skelettet och få skrubba sig rejält, bättre avslappning får man söka efter. Och ett stort + för att det hjälper mot träningsvärk :)
Vi känner oss fortfarande lika andäktiga av lycka varje gång vi sitter där och njuter över att detta paradis verkligen är vårt. Att vi köpte detta huset för 8 månader sen är "by far" det 4:de bästa vi någonsin gjort, snäppet efter våra 3 älskade barn ;)

I lördags for vi då upp till Happis, det gick bra med Puma då hon läkt så bra och inte behöver tratten längre...gud så skönt för henne!!
Vi drog en snabbis på IKEA och det blev nästan bara det vi tänkt oss innan. Tavelramar i olika storlekar, ben till ett skrivbord, 2 plastbackar som vi ska ha som tvättkorgar, 2 blommor och lite ljus och annat småjox. Sen hittade vi även poängfåtöljer med gungstolsben som vi tänker beställa, eftersom de inte rymdes i bilen nu. Eller så åker jag upp och köper dem med en av våra större bilar.

Det var så underbart att vara och sova över hos min älskade päron, jag skäms över att inte varit där på evigheter, och jag kan inte ens minnas när vi sovit över där sist. Men det är alltid lika härligt att träffas och få hänga med dem.
Jag tog med grejer och gjorde en 3 rätters födelsedagsmiddag åt oss, och kommenderade kära moderen att sätta sig på rumpan och slappa lite, vilket hon har väldigt svårt att göra annars…hahaha.
Tror att det blev ganska uppskattat :)

På söndagen var vi även förbi till svärisarna och fikande och surrade, visst var det tomt och ledsamt utan Lukas, men stämningen var ganska uppsluppen ändå.
Och de har ju våra och bekantas hundar som de gärna är hundvakt åt emellanåt, och deras älskade husbil, så de kommer nog att ha fullt upp ändå!!

Sen fortsatte vi vidare till mitt enda syskon, som inte bor i Luleå, och hans härliga familj. Det är samma sak här som med mina päron, att det är alldeles för länge mellan gångerna vi ses. Herregud barnen hinner växa med ett par år mellan gångerna känns det som. Och snart är de väl alla tre i skolvärlden, och sen hipp svipps i puberteten innan man hinner blinka.
Nej nu får jag verkligen skärpa mig att ta mig iväg och hälsa på oftare, även om vägen även går åt andra hållet, så är vi väl dem som har mer tid och ork just nu.

Kvällen avslutades sen hemma i Luleå igen med att jag och fina Ann-Lo gick på mediumet Benny Rosenqvists storseans i Sunderbyn. Han är ju en helt underbar person, och det var mycket intressant att höra om hans liv. Jag var väl inte riktigt lika begeistrad i hans sätt att köra storseansen, där folk fick räcka upp handen om de ville ha kontakt med någon specifik person. Jag kände inte att jag ville ha kontakt med någon speciell person, utan jag hade nog bara velat veta vem vårt stugspöke är. Så därför räckte jag inte upp handen och tog upp tid istället för någon som ville ha kontakt med en anhörig.

Ja en händelserik helg har det varit på alla sätt,och nu startar den nya veckan med strålande sol!!
Vad kan man mer önska sig? Ha en fin måndag allihopa.
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar