söndag 23 januari 2011

Memorylane i gardinträsket!

Mmmm....sitter med munnen full av blåbärs kexchoklad!!! Det är något jag verkligen kan rekommendera....mums =)) Undrar just hur nån kommit på den smaken på en kexchoklad....där kan man verkligen se att någon tänkt "outside the box". Kul!!!

Här har annars varit en verkligt lugn och skön helg. Mycket skidåkning från soffhörnet har det blivit....och lite ytstädning med gardinbyten och dammtorkning.....ganska kul att städa när man väljer det själv!! Och när man får göra roligare saker än den normala grovsaneringen =)
Har fått tillbaka pyntarlustan!!! Trodde jag dräpt den för evigt efter sommarens hysteriska piffande och fiffande. Det känns uppfriskande och energigivande!!!
Blir lite avis på Sandra och Andreas som varit på IKEA idag och handlat massor med grejor till sin första egna lägenhet.....oj vilken rolig tid det var att få skapa sig ett eget hem, utifrån sin egna smak och stil (och plånbok tyvärr). Minns exakt hur det såg ut i min och Uffes första lägenhet....lite skralt, och ett sammelsurium av begagnade prylar som vi fått från olika håll. Men med lite personlig touch så kändes det väldigt varmt och hemtrevligt. Även de skrikorange sofforna gjorde sig himla bra där.....och de skulle faktiskt piffat upp mitt nuvarande hem oxå, men de finns inte längre bland oss =(
Ja det var tider det.....det enda som jag verkligen inte tyckte om var ett par köksgardiner som U fått från sin kära mor. Brun / vit randiga med bajsbruna bollar hängandes i nederkant.....usch!!!
Och jag ville ju inte klaga på något som han fått från sin mamma eftersom han tyckte de var helt ok =) men jag minns hur lättad jag var när jag fått Uffe att förstå att det är kul att variera sig och byta gardiner emellanåt. Behöver nog inte säga att de aldrig hängdes upp igen =P
Men oj vad jag bytte gardiner på den tiden....hade en uppsättning för varje årstid + påskgardiner och julgardiner!! Saknar den energin jag hade då......kan nästan uppdela mitt liv i 2 delar. Livet före och livet efter trafikolyckan där jag fick whiplashen. Ja..ja..ska inte grotta ner mig i någon självömkan som ändå inte gör någon nytta, men minnerna från en överenergisk tid med tusen järn i elden kan få mig att bli lite sorgsen ibland.....

Nej nu ska jag inte sitta här och bli sentimental. Ska hoppa i alla 17 lager kläder (för att inte frysa ihjäl), och gå ut med Diva på nattprommisen.

Tjingeling!!

1 kommentar:

  1. Hihi,så kul att läsa din blogg!Tänk att jag hade oxå gardiner med "bajsbollar" på kanten.Jag hade sytt dom själv.Jag är väl i samma generation som din svärmor!
    Kul!

    SvaraRadera