tisdag 18 januari 2011

Diva gos i soffan =)

Ligger i soffan med datorn och försöker kolla in fejjan.....men det är inte alltid så lätt när man ha en lite gohund. Hon lägger sig gärna i famnen rakt framför datorn, eller allrahelst på bröstet och halsen så jag absolut inte kan se datorn =)
Lite frustrerande å ena sidan, men så otroligt mysigt å andra sidan....och ikväll slötittar jag bara, så det gör inget att jag får vika ner hennes rufsiga, spretande öron för att kunna läsa och skriva....=)
Bara njuter.....

Startade dagen med att försova mig.....skyller på att larmet inte ringde, men vet inte om jag kan ha stängt det i sömnen?? Oavsett orsak så fick jag stessa som en galning till jobbet.....hann bara hoppa i kläderna, dra en luva över oredan på skallen, borsta tänderna, haffa en banan i farten och trycka Diva i hennes "res"väska och gasa i väg.
Just idag hade jag lovat att vara telfonsvarare och hade en tid att passa....typiskt....
Men när jag tog fram mina papper och skulle sätta igång att jobba upptäcker jag att jag inte kan tyda en enda bokstav eller siffra, varken på papprena el, på datorn.....
Hade inte ögonen vaknat än???? Mycket obehagligt!!!!
Och verkligen opraktiskt när man gör momsrapporten till skatteverket, där det absolut inte får bli fel =(
Allt var suddigt.....och ögonen sved som tusan....
Har varit ganska rödögd sista dagarna, och på promenaden i gårkväll i snöstormen kändes det som att det blåste grus in i ögonen.....det gjorde så ont att jag var tvungen att vända och gå hem =(
Men efter en timmes jobbande blev det lite bättre.....och gick betydligt snabbare. Känner fortfarande av svidet från och till, och synen är inte riktigt OK ännu......men det är betydligt bättre än i morse =/

Nej nu ska jag logga ut och vila ögonen.....sätter larmet på kl:10 i morgon, och hoppas på att inte försova mig =)

Kram och hej!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar