onsdag 22 februari 2012

Sjuk....

Jag har varit sjuk och sängliggandes över en vecka nu......har isf varit hängig sen vi kom hem från Teneriffa, men nu har det helt däckat mig :(
Startade förra måndagen med mina bantningspiller som jag beställt från nätet, samt ett paket utrensande plåster som man ska ha under fotsulorna.
Började ta mina bantningspiller enligt ordinationen på förpackningen. 1 tablett, före frukost, lunch och middag......det gick hur bra som helst :).
Satte även utdrivningsplåstret under vä fotsula till natten. I plåster förpackningen fanns en lista för vad man ska äta och inte äta.......men jag trodde att det var för dem som ville ha snabbare resultat.....och jag kände väl att funkar det så funkar det.....ingen big deal alltså!!!

Men nu efteråt har jag fått banor av min kärs syster att så ska man absolut inte göra......för det första kan det vara direkt farligt att kombinera två olika behandlingar på en gång......
Men jag min arma krake trodde när jag såg bilder på hur plåster ser ut före och efter att kroppen på något sätt suger ur allt elände genom fotsulan när man sover......skit enkelt tyckte jag ;)
Dag tre in på behandlingarna börjar jag känna mig helrisig i magen.......svettades och kräktes flera gånger :(
Detta övergick till en total tarm tömning........usch och fy....hatar allt sånt :/
Efter att ha bosatt mig på dass en halv dag ringde jag syster och frågade vad det är för fel på mig.......när jag berättat vad jag gjort bröt hon ihop fullständigt .....hm......:/
Hon frågade hur jag trodde att bantningspillrena fungerade, och jag svarade med att förklara hur de säker gör nån nytta därinne och att fettet upplöses i atomer och försvinner på något sätt.......nytt asgarv från syrran!!!! Sen frågar hon hur jag tror att plåstret fungerar, och jag svarar hennestolt över att ha sett före och efter bilder på foldern jag fick med., där det visade att plåster var vitt när man satte på det och brunt när jag tog av det.......alltså så måste ju kroppen göra utrensningen genom foten.......klart som korvspad :)))
Men man får tydligen aldrig vara glad och nöjd.........nu skrattar min syster så mycket att hon måste rusa på toan......hm......skum typ :/

Efter toabesöket förklarade hon att både pillerna och mina plåster funkar genom att allt fett jag äter slinker lika snabbt ut som de kom in.....via det bakre hålet.......och så fort jag äter något med fett överhuvudtaget så kommer det ut bums......med en barnolje hinna dessutom!!!!
Alltså så sitter jag denna dag när jag skulle flyga ner på begravningen på dass.....hela jäkla dan.....
Sen störtningar till sängen för att ligga blixstilla så det inte skulle köra igång igen.....

Lärdom nr: 1 Tag alltidnreda på hur något påverkar kroppen innan man intar det.
Lärdom nr: 2 Kör aldrig två olika grejer samtidigt!!!!! Varning!!!

Och ät för Guds skull enligt deras matplaner......jag gjorde det inte en enda gång :(((
Vilket var orsaken till att jag blev helt slut och sängliggande........men jag tappade nog 3 kilo på alla tömningarna.......

Nåja när magen repade på sig så krakkade nacken ihop helt. Värk och svimanfall, yrsel och konstant åkasjuka.......blev nu sängliggande en hel vecka :(
Var till läkaren och hon skyllde allt på nacken, fast jag sa att mår skitdåligt....
Och så nu idag har jag även fått feber.....och det mina vänner har inget med nacken att göra!!!!

Är lite på krigsstigen mot läkaren som försöker göra det enkelt för sig, och inte ens vill ta några prover..... Men nu beställer jag ny tid tills i mån och så får hon fan undersöka mig helt!!!!

Nattens från en sliten gammal rugga, som det faktiskt är lite synd om!!

Kram och hej!

1 kommentar:

  1. Oj,hur du ställer till det lilla du.Jag tänkte ,när jag såg att du börjat med TVÅ sorter samtidigt,att detta kan inte gå bra!!!Inte behöver du banta!Försök nu få hjälp för nacken och KRYA PÅ DIG!(Inga experiment nu...basta!!!!)Kram!!!!

    SvaraRadera