måndag 6 februari 2012

Jeppes födelsedag!!!!

Tänk vad fort tiden rusar iväg.....för 19 år sedan föddes min älskade son Jesper!!! Det var kärlek från första ögonkastet, och den största kvällen i hela mitt liv!!!
Den största natten i mitt liv var när min älskade dotter Sandra föddes 2 år innan, och den största dagen i mitt liv när älskade lillebror Fredrik föddes 1 1/2 år senare :)
Mina barn är de viktigaste personerna i mitt liv, och min kärlek till dem är helt villkorslös och aldrig sinande! Jag har haft en sån tur i livet att kunna sätta mina barn i centrum, och lägga mina arbetstider runt dem. När de var små jobbade jag bara kvällar så de inte behövde gå på dagis. Och när de blev lite större så började jag jobba natt istället, så de kunde vara hos dagmamma och leka med kompisar ca 2 dagar i veckan.
Jag har valt att centrera mitt liv kring mina barn.....och erkänner att jag varit en av tidernas största curlingföräldrar......men det har varit mitt eget val. Och jag tror inte de har farit illa av det. Jag har kunnat överrösa dem med tid och kärlek. Kunnat finnas där och försöka ge dem frihet och rätt verktyg till att utvecklas till de underbara, empatiska och självständiga individer de är idag. Att uppmuntra dem att tänka själva och våga gå sina egna vägar, och våga stå för sina egna val, och att kunna stå emot och säga ifrån när de inte håller med, att våga ifrågasätta varför oavsett om det gäller vuxna eller jämnåriga. Att inte falla för grupptryck utan kunna stå stadigt i den person man är!!!
Och det jag är mest stolt över är deras stora empati för personer runt omkring dem. Många har diskussionerna varit kring personer i deras närhet som farit illa eller hamnat i dåligheter. Vad kan de som kompis göra för att hjälpa och stötta, eller behövs hjälp utifrån från vuxna.....
De har verkligen hjärtan av guld mina älsklingar <3
Givetvis är de inta felfria....långt därifrån.......men även solen har sina fläckar!!! Men vi pratar mycket om det inträffade, och de kan gå vidare i livet en erfarenhet rikare.

Jag tror inte på klonade individer i ett samhälle, som bara följer strömmen. Jag tror på individualister som kan hjälpa till att förändra samhället.
Som vågar följa sina drömmar och försöker förverkliga dem!!!

Min älskade Jeppe är hockeymålvakt, och kämpar verkligen för att förverkliga sina drömmar. Det har varit en bergochdalbana med stora vinster och hårda motgångar. Men han ger inte upp sin dröm......och det är det viktigaste!!!
Jag önskar dig en underbar födelsedag, även om det blir träning hela kvällen. Och jag hoppas att detta blir det bästa året i hela ditt liv. Att alla bitar faller på plats och du får lön för all möda du lägger ner.

Massor med kramar till dig min älskade son / Mamma

3 kommentarer:

  1. Så vackert skrivit!!
    Hälsa Jeppe från mig!

    SvaraRadera
  2. härligt skrivet...du menar att du har curlat klart nu? ;)fniss...skoja bara..måste beundra dig för ditt minne....:) kramiz...

    SvaraRadera
  3. Haha.....nej curlandet kommer jag nog att fortsätta med så länge de behöver mig!!! Men jag försöker oxå få dem att prova sina egna vingar......men givetvis beredd att ta emot om det inte lyckas alla gånger :))

    SvaraRadera