onsdag 30 maj 2012

LCHF på tapeten!!!

Jaha....nu är det länge sen igen!! Jag har verkligen ingen ordning på mitt skrivande (tur att jag inte är författare), men har egentligen inte haft så mycket mer än "satansont" att skriva iaf :( Har varit till läkaren flera ggr, men det visar bara nåt litet på reumatikerproverna jag tvingat henne att ta så det kan uteslutas.......men vars kommer värken ifrån???? Tror knappast att en whiplash kan göra ont i hela kroppen :/ Då frågar det arma skrället (läkaren alltså) - vad kan jag göra för dig??? Men vafan tror hon att jag kommer dit för!!!! Att snacka skit en stund eller ställa egna diagnoser??? Givetvis vill jag att hon ska ta reda på vad som orsakar värken!!! Men ikket.....fick utskrivet mer värktabletter.....suck, vården i ett nötskal.....och ändå går jag på en privat VC som jag trodde var mer seriös!!! Nåja nog käbblat om det....nu har jag för 8 dagar sen börjat med LCHF diet, och hoppas att värken kanske beror på vad jag stoppat i mig. Har läst att man kan bli typ förgiftad av allt socker och alla kolhydrater man äter. Man kan tydligen även få en inflammation i hjärnan av sockret......läskigt..... Och jag är öppen för att testa allt som kan göra mig värkfri, el, bättre iaf!! Och om jag skulle "råka" gå ner ca 10 kg på kuppen skulle jag inte fälla en tår :) Så här kör jag på för fullt nu, och det funkar kanonbra.....är inte speciellt hungrig, bara lite fantasilös. Och tappade 3,2 kg på en vecka....tjohoooo.... Fast dag 8 hade jag gått upp 800g igen.....tusans.....men det är nog lite så här hispigt i början innan man får en jämnare kurva.....eller så väger man sig bara EN gång i veckan, och slutar tramsa!!! :) Skriver vidare om hur det går en annan dag, för nu tryter batteriet på paddan och orken för mig!! Vi hörs....gonatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar