måndag 15 juni 2009

Sömnlös i Ö-vik!

Har kört ner hit till Ö-vik ikväll, ca 40 mil. Resan tog ganska lång tid...det regnade hela vägen, och stundom kom rena skyfallet och vi fick krypa i ca 70km/h........pissväder.......men de har lovat sol tills i morgon så jag håller tummarna :)
Vi bor på Ö-viks vandrarhem (som ligger centralt och bra) jag, Jeppe, Sandra och Cribbe i ett 4 bäddsrum......samma som jag hade sist....rena lyxen med egen toa :)
Jeppe ska ha samling på Swedbank arena med laget kl: 8 i morgon bitti......de har olika fystester i 3 dagar.....pust.....vad skönt att det inte är jag (fast det hade nog varit bra) Hoppas vi får kolla in hans blivande lägenhet så man kan planera lite för vad man behöver fixa där innan han flyttar in. Tapeter, möbler och liknande.......
Jag, Sandra & Cribbe ska knalla på stan i morgon.......sen får vi se vad vi hittar på under resterande dagar......några utflykter hade vi tänkt hinna med.......ev, till Skuleberget som ligger en bit söderut mot höga kusten bron. Men vi planerar inget...vi är ju på semester :) det är ju så skönt att ta dan som den kommer.......
Jag som hade tänkt jobba medans jag var här nere, och har tagit med massor med pärmar o papper och jobbdatorn......men glömt sladden till datorn......först blev jag skitsur när jag upptäckte det....men nu är det som det är och jag har som sagt fått semester istället...... ;P
Jag önskar bara att jag skulle kunna sova oxå!!!!
Sängen känns för hård....för mycket ny ljud.....snarkningar, nån som maratonduschar en trappa upp.......det är för varmt.......suck listan kan göras lång.....men det är som det är.....ibland kan jag bara inte sova. Så jag ligger och skriver detta istället och väntar å att bli trött......
Nackdelen med att ha svårt att somna är att jag ligger och stirrar på klockan och stressar upp mig för att jag ska stiga upp kl 7 för att väcka Jeppe och skjutsa honom till hallen......jag hinner bara sova 5 tim om jag somnar nu........vilket jag då givetvis inte gör och då får jag sova ännu mindre....stress......
Men jag är ju på semester...jag kan ju vila på dan om jag är seg.....synd bara att jag inte kunde jobba och ta vara på dötiden nu......
Ja..ja.. det blir nog bra i slutändan.....jag kanske hinner få nån timme i allafall.....
Ska göra ett nytt försök nu....
Nattinatt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar