tisdag 16 juni 2009

Skuleberget nästa!

Idag har vi varit mycket i farten......först gick vi på stan en sväng, för jag ville köpa ett par rosa converce, som jag hittade igår.....utan skaft...men när jag prövade dem såg de så långa ut......prövade då ett par med skaft....super fräna.....var genast tvungen att köpa dem! Uffe kommer att läsa lusen av mig när jag kommer hem, men det kan inte hjälpas...jag kunde inte avstå.......och skönare skor får man leta efter :)
Efter lyckat skoköp strålade vi samman med en sjuk Jeppe och gick på subway och käkade....mums......gick sedan hem, stoppade ner honom i sängen och tröck i han en treo.
När han fått vila en timme bestämde vi oss för att fara ut med bilen.....(man blir galen av att sitta inne på ett litet rum när man är 4 pers).....vi åkte till skuleberget och ville titta på ravinen från Ronja rövardotter.....men avstod när vi fick veta att vi måste gå 6km in i skogen för att komma dit....vi hade ju en sjukling med oss.
Vi blåste vidare till högakustenbron och käkade glass på restaurangen på berget bredvid......vilken underbar utsikt över bron som majestätiskt välver sig över sundet.....inte undra på att det var knökfullt i folk där :)
Vi fortsatte sedan färden tillbaka till Ö-vik....där spanade vi in foppas golfbana och sökte reda på hans fina hus....jättefint med en segelbåt i stranden (om det nu var hans vill säga)?!
Avslutade kvällen med att käka på burger king.....suck....jag ska sluta äta.....jag blir galen.....nu blir det nutrilett när jag kommer hem till Luleå igen :)
Men summa sumarum så hade vi en jättemysig dag......synd bara att Jeppe var risig!
Nu ska jag försöka sova i kacklet i rummet....Jeppe sover hos oss i natt så han inte smittar de andra hockey grabbarna med sin onda i hals o huvud.....men syskonkärleken flödar av flygande fotsvettiga sockar i hela rummet........
Gonatt!

4 kommentarer:

  1. Hallo bruden

    Hur går det där nere? Gjorde dreadsen igår, skit nöjd :)
    Skyll på Jeppe stackarn att ni inte gick 6 km in i skogen! Det e ju hur långt som helst :) Jag tänker ju genast så här, tänk alla djur, kryp som finns i en skog, don't like them. Då ska det vara fina promenad vägar, typ nästan asvalterade!!

    Nä nu ska jag ut med dogsen. Ring när du kommer hem
    Anna

    SvaraRadera
  2. Men hallooooo, du har varit på stan länge nu och sökt dina rosa converse. Antingen så behöver du en synundersökning eller så är du dålig på att uppdatera :)

    Har solat i massor vad har du pysslat med?

    Anna
    wiccan.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Men nu!!! Nu är det dags för en uppdatering va?? :)

    SvaraRadera