onsdag 3 juni 2009

Lycka!

Vad jag är lyckligt lottad!!!! Får man, el, törs man säga det högt......Jag känner en sån enorm kärlek till mina barn......visst är det tufft i bland, och man får vara hård och arg, men sen mitt som det är får man en kram av sin gängliga 16 åriga son.......KÄRLEK!!!! Det är precis som i triss reklamen på tv...plötsligt händer det......
Jag får ganska ofta kramar av mina barn.....och det känns alltid lika härligt när man inte alls väntar sig det. Jag njuter av alla stunder med dem....de börjar bli så stora, och kommer snart att flyga ur boet.......därför är all tid vi har tillsammans så oväderlig.
18-åriga dottern är ju inte hemma så mycket längre....friar, skola, jobb och friar :) 16-åriga sonen flyttar till Ö-vik om ett par månader......hjälp o suck.....hockeygym som hägrar......och 14-åriga sonen som alltid varit så liten vill inte alls hänga med morsan längre.......häckar på rummet med datorn el, är ute med polarna.
Ja ja det är väl så det ska vara.....men det är tufft att klippa navelsträngen......därför känner jag så stor lycka när vi är tillsammans.

Jag har så mycket i livet att vara tacksam över......mina käraste vänner (de allra bästa man kan ha) som ger mig så otroligt mycket glädje och styrka....vi finns där för varandra i vått och torrt. Vad skulle jag vara utan dem?? Och min kära syster yster som är nere på utlandstjänstgöring i Kosovo - DU saknas mig!
Min kära sambo som åkt berg och dalbana med mig i 22-år.....det har inte alltid varit en dans på rosor......men det är våran dans......och resultatet är våra underbara barn....TACK för att du finns för mig!!!
Att ha fått en medial förmåga så jag kan hjälpa mina medmänniskor med healing och omtanke är jag otroligt tacksam för.......det ger mig så mycket energi, som jag sedan kan ge min familj och mina vänner......det är som ringarna på vattnet........
Idag blev jag lite sentimental....men jag känner att jag varit väldigt pessimistisk och grinig sista tiden, så jag behöver få vältra mig i min lycka och tacksamhet.......avslutar med en strof av Arja Saiomaa....."Jak vill takka livet.....som gett mig så mukket"...

1 kommentar:

  1. Alla som har dig omkring sig ska vara tacksamma. Tack älskade vännen för att du finns. //Tina

    SvaraRadera