torsdag 11 juni 2009

1-års kalas i Happis!

Har varit i Happis idag och grattat mina älskade brorsbarn som fyllde 1 år igår. De är bara för söta Liv & Isac och storasyster Felicia......men de växer för mycket mellan gångerna vi ses....måste ge dem "stopp o väx" alternativt hälsa på lite oftare. Vi var på IKEA och handlade, bara jättenödvändiga saker(!?) 4 nya stora soffkuddar, en mörkläggnings rullgardin till Freddes rum,6 skitfina små dessér skålar och 6 påsar älgsnacks ( urgott-ett måste när man är på IKEA) + en massa plastbackar till firman.
På vägen hem till Staffan och Johanna hämtade vi storasyster Felicia från dagis på Grankullen...herregud så länge sen jag varit där...pryade där på lekis när jag gick i nian, för hundra år sen....men det var kul att se det igen :)
Efter lek, mat, kaffe och tårta gick Staffan ut för att snickra på en gigantisk altan, och jag och Johanna kom på att vi måste tillbaka till IKEA.......hon ville oxå köpa skålarna och jag ville köpa fler så jag har ett dussin + att jag köpte 3 tvättkorgar. En var, till barnen, så de kan lägga in smutstvätten i dem istället för att slänga den på golvet i sina rum.......återstår att se om det funkar.....man kan alltid hoppas!!!
Har även hunnit förbi till Anna & Danne en snabbis på en kaffe. De har det så fint...alltid en massa projekt på gång.....deras nya IKEA kök kan göra vem som helst grön av avund.....och nu ska de börja bygga ett tak på altanen......usch jag mår psykiskt dåligt när jag ser hur fint en del har det......måste få nåt piller mot det!!!
Nu ska jag hoppa i lopplådan,och drömma om egna inredningsprojekt......kanhända har jag kommit på nåt helt revolutionerande, avundframkallande och inte så dyrt inedningstips tills jag vaknar i morgon.......drömma kan man.....
Nattinatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar