tisdag 2 juni 2009

Köphysteri!

Har varit hos Ingela på tuppervare party i kväll......det var evigheter sen sist jag var på ett sånt......men allt är sig likt. Nån ny produkt....men det mesta är bara upphottat i nån fräsig färg. Men det gör inget...jag blir alltid lika glad när jag ser dessa färgsprakande praktiska produkter. Vem kan klara sig utan???

Det blir nästan samma köphysteri hos mig som att gå på IKEA....det är så mycket man kommer på att man behöver....på riktigt alltså..he..he

Fast denna gång besinnade jag mig och beställde bara en superpraktisk lökhackare....och det behöver jag verkligen!!! Jag måste alltid använda ungarnas simglasögon el, skoterglasögon när jag hackar lök.....annars rinner tårarna värre än Niagarafallet. Med denna lökhackare sätter man in en halv lök i en liten burk med knivblad i, sätter på locket och vrider på locket några gånger o så vips så har man färdigt lökhack....kan det bli enklare. Nu blir det hackad lök i all mat jag lagar ;P

Både jag och Carina har planerat att ha tuppervare partyn nu under sommaren så då lär det bli uppdatering i burkskåpet.....jag har en massa burkar och lock där....men inga som passar ihop, vilket är väldigt frusterande....men det ska det bli ordning på :)

Jag är inne i ett stim just nu, där jag vill organisera och ordna upp all förvaring i huset. Är det nåt som jag stör mig på så är det vårt alltid närvarande kaos.....jag klarar inte av det. Det gör mig arg och okoncentrerad.....och gör att jag tappar lusten till allt vad städning och röjning heter. För till vilken nytta sliter man när det inte hålls städat och ordnat ändå????
Kan vara ett typiskt jungfru särdrag....men nåt jag verkligen måste ta tag i nu!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar