tisdag 15 december 2015

Hur mycket snor ryms det i huvudet???

Har upptäckt att jag blir mer täppt i näsan och bihålorna när jag har läsglasögonen på mig, vilket jag har nästan hela tiden här hemma just nu.
Antingen så jobbar jag eller så ligger jag och läser i brist på ork till något annat...men behöver alltså glasögonen nästan hela tiden.
Ytterst dålig kombination för tillfället :/

Förkylningsdag 4 och jag undrar hur mycket snor det kan rymmas i en människas huvud, och vars eländet kommer ifrån.
Ja, skulle man inte ha så galet ont i huvudet hela tiden så hade man säkert hunnit fundera över och löst många världsproblem vid det här laget.

T.o.m Uffe har gett upp hoppet om min förkylning och flyttat ut till Freddes rum för att slippa mitt kraxande och snytande hela nätterna.
Jag börjar tro att jag har fått den manliga (maligna) sortens förkylning eller kan det vara årets influensa???

Hur som så är det ganska synd om mig just nu, tycker jag, så nu ska jag vältra mig i lite självömkan och LYSSNA på en bok på Storytel och vara glasögonfri en stund tills jag orkar upp och jobba.

Over and out//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar