onsdag 18 mars 2015

Solstorm och sömnsvårigheter….

Klockan är 03:02 och jag kan inte sova…läser att en kraftig solstorm påverkar jorden just nu med b.l.a norrsken över hela landet. Men att den även kan påverka teknik och annat så kanhända är det den som är boven i sömnbristdramat.
Jaja...drama kanske var lite att ta i, men jag är trött som en gnu men kan ändå inte sova. Kan bara inte stänga av hjärnan, och nya ideér poppar upp hela tiden. Skulle jag förverkliga alla dessa ideér så behöver jag fler timmar på dygnet...och ett större hus, fniss :)

Fattar förresten inte varför mitt förra inlägg blev så komprimerat, fast jag gick tillbaka och redigerade det, hm mycket irro :/
Kan hända att det berodde på bilden, men vi får se om det blir samma nu eller om jag måste be min expert om hjälp.

I övrigt så har det varit en härlig dag med strålande sol. Hörde de första fiskmåsarna när jag var på morgonprommisen med hundarna. Är inte det lite väääl tidigt att de kommer redan i mars??

Sen kom Johan med lilla Ebba så moster fick busa och tanka lite kärlek. Hon är bara för härlig denna lilla onge <3
Hon kryper och far fram som ett litet jehu, och har börjat ställa sig och gå runt möbler. Och sen kommer hon på mitt i det hela att moster nog behöver en bamsekram...älsklingsungen där <3

Hann även med timmarna på HK innan U kom hem och vi tog en prommis på isen. Man måste passa på att njuta av det så länge det bara går. Är svårt sugen på att ta med pimpelgrejerna nästa gång, efter att ha sett flera pimplare alldeles här i krokarna.
Vet ej om de fått nån fisk, men det är ju mysigt att bara sitta där och vifta på spöet lite och vänta. Som en friluftsmeditation :)

Nej nu ska jag hasa mig i säng igen och hoppas på en dejt med John Blund.
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar