måndag 23 mars 2015

Lö..sö..måndag???

Vad hände där...helgen bara svischade förbi i rasande fart, och man hann knappt med själv.
På lördagen hade jag så fruktansvärt ont i lederna så man orkade knappt finnas till. Kände mig som världens tristaste fru som inte kunde följa med på skotertur i det fantastiskt vackra vädret, utan gick omkring och gnällde för mig själv här hemma.
Men på eftermiddagen så började äntligen pillerna bita på eländet, så då kom Sandra och Andreas hit och vi gräddade våfflor ute på altanen :)
Riktigt mysigt med frisk luft och våffelos :P

På söndagen for vi runt hela förmiddan och "roade" oss med lite olika ärenden b.l.a punktering, jobb och handling. Sen kom mosters lilla skrutt med sin mamma och Sandra och Andreas hit. Vi bara hängde, surrade, käkade och mös på resten av dan/kvällen...sen var helgen plötsligt slut...

Jag röstar på längre helger åt folket, så vi faktiskt hinner känna att det är helg innan måndan knackar på!!

Idag försvann solen alldeles lagom till att jag jobbat färdigt...mutter...jag som hade som morot att sitta på altanen och dricka kaffe med näsan i vädret när jag blev färdig.
Jag röstar även på mer sol till folket istället för trist jobb när det är vackert ute!!

Och klippa hundarna ute var också på schemat...men det får bli en annan solig dag. Är lite rädd för att lederna ska bli sådär jätterisiga igen. Det är ju långt ifrån bra ännu, men vi kan iallafall samsas om att treo hjälper var 4_de timma, så man får väl vara glad för det lilla ibland :)

Nej nu har jag inte tid att surra nåmer just nu, har en viktig date med soffan där jag ska ligga och fundera över vad som hade varit gott att äta till middag om jag inte hade haft en 2 dag i 5:2 veckan.
Självplågeri javisst, men jag måste hämnas på och lära hjärnan (som tycker att det är ok att äta allt möjligt hela tiden utan tanke på att nya kläder faktiskt kostar pengar), en läxa!!
Så just nu tänker jag lite extra mycket på pölsa med rödbetor!!!
//Kerstin

2 kommentarer:

  1. Pölsa o rödbetor är ju jättegott!Jag ska äta Pyttipanna m rödbetor!Tala om att helgen går fort,ALL tid går på tok för fort numera.What´s up ?

    SvaraRadera
  2. Ja det är helt galet vad det rusar!! Vi satt och surrade om det i bastun i fredags, att det känns som att det bara är måndagar och fredagar i veckorna ;)

    SvaraRadera