lördag 21 mars 2015

Mostermys & datenight :)

Idag har jag varit barnvakt till min älskade systerdotter och busfrö Ebba, och oj vad jag har tankat kärlek i massor <3
Det är helt helt galet hur kär man är i henne <3
Mitt i all som vi leker så kommer hon och ger moster bamsekramar med jämna mellanrum och säger typ "aahaaaj", som är ett Sannerborgst uttryck för kram <2
Även om hon nu mest låter som "aaaaaaa" så förstår ju moster vilken kärleksförklaring detta är och växer flera centimeter av ren stolthet ;)

VADÅ hybris…VAD är det???

Tänker bara på när jag blir mormor i augusti, att så roligt dessa små knytt ska ha med varandra på ett par år <3
Vilken fantastisk tid vi har framför oss, och hur himla skoj vi ska ha :)

Ojdå, hur avrundar man det för att sen kunna fortsätta med min och darlningens datenight/kväll???
Vi har som rutin att bada i våran fantastiska vedbastu, och sitta i timmar och lösa både företags och världsproblem, slappa och och göra en resumé på veckan som gått på fredagskvällen.
Sen vi flyttade ut hit till Lövskär så har fredagen blivit lite av en "helig" tid för vår tvåsamhet. Och något som är otroligt viktigt för oss.
Vi bastar, äter middag, kollar på TV, dricker lite vin och bara umgås på tumanhand <3

Jag tror det är livsviktigt för förhållandet/äktenskapet att ha dessa datenights. Lika viktig som att var och en gör saker på sitt håll med sina vänner, och fyller på med energi och lycka som sen sprider sig i förhållandet.

Så efter efter en mycket härlig dag, (med mostermys och solförmörkelse), och en mysig datenight så sitter jag här och hoppas på att mina gnälliga leder ska lugna sig lite så jag får en gnutta sömn inatt, så jag är pigg och alert i morgon och kanske kan fara på en skotertur :)

Ha en trevlig helg alla fina!
//Kerstin

2 kommentarer:

  1. Så rätt ni gör med de viktiga tvåsamhetskvällarna.Är nog väldigt viktigt!Vi missade nog det,kan jag känna ibland.Ta vara på varandra medan ni kan.Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja vi behöver verkligen dem. Hur stressade veckorna än har varit så slappnar man verkligen av i bastun. Och vi har verkligen såå roligt tillsammans :)
    Kram!

    SvaraRadera