måndag 16 mars 2015

Men ojdå…det var inte igår!!

Hoppsan så det kan gå...tänk vad tiden bara flyger iväg.
Hade så mycket att göra i maj innan vi for till Los Angeles så det fanns inte riktigt tid att skriva.
Tanken var ju att uppdatera när vi var i USA men vårat wifi var uselt och som nygift så var ju tankarna lite "all over the place" istället för på bloggen :P


Ja vi gifte oss i Las Vegas i The Little White Wedding Chapel, och vilken fantastisk upplevelse det var. Hade en fantastiskt bra Elvis som sjöng 2 låtar, b.l.a Can´t help fallin in love with you som var min intågningslåt <3 ja, hela bröllopet var en helt underbar tillställning med endast våra 3 barn och vår kompis Dana från LA som vittnen. Så efter att ha levt i synd i 27 år är vi på rätt sida om staketet nu…eller vad man nu säger :) Ja sen har tiden bara flugit iväg med rasande fart, med tidernas härligaste och varmaste sommar och höst. Sen har våra söner oxå flyttat hemifrån, så nu är det bara jag, maken och hundarna hemmakring och vi formar vår vardag som om vi vore ungdomar igen...och tar verkligen dagarna som de kommer. Vi har även fått den bästa av alla julklappar, vi ska bli mormor och morfar i augusti och vi är så fantastiskt lyckliga och längtiga <3 Ja, detta var väl i stora drag vad som hänt under året. De stora dragen man minns och som gett stora avtryck i hjärtat! Just nu så myser jag bara under dagarna. Detta är ju den bästa årstiden här uppe i kalla norden med vårsolen som steker när jag är ute på isen och promenerar eller sitter med kaffet ute på altanen. OK jag jobbar faktiskt oxå mina 4 timar under dagen, men det är ju inte lika mysigt att orda om som det vackra vädret. Har förresten börjat dricka en Chia Fresca till frukost varje dag, och dra mig baklänges sååå pigg jag blivit. Tydligen kallas chiafrön för naturens amfetamin, och jag är nog böjd att tro att det är så för det är en sån otrolig skillnad på min energinivå. Har ifs ätit penicillin nyss oxå p.g.a en envis 1 1/2 månaders influensa som till slut gav lunginflammation och bihåleinflammation. Så min ork och energi var verkligen i botten, men jag tycker ändå att jag är piggare än på flera år nu...Jippi!!! Kostmässigt så har vi fuskat som galningar sen USA resan och det har resuterat i 5kg + igen :( MERDE!!! Men nu håller jag på att skärpa till mig igen och går över mer till Paleokost isf LCHF. Enda skillnaden är väl egentligen bara att jag skippar mejeriprodukter och kan äta alla grönsaker och frukter. Men jag är inte benhård och laborerar mellan dem som jag känner. Huvudsaken är att jag faktiskt äter frukost, lunch och middag varje dag, vilket jag har varit ganska usel på och därför smaskar i mig tokigheter på kvällen framför tv-n. Nåja nog ordat om det. Nu tror jag det räcker med babbel för idag, men hoppas att mina uppdateringar blir lite tätare nu. Det är ju så skoj för mig att kunna gå tillbaka och läsa, som i en dagbok, om vad som händer och vad denna rugga har haft för funderingar under livets gång. Kram för nu <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar