tisdag 24 mars 2015

Jag VS Hjärnan 0-1

Det där med att hämnas eller lära hjärnan en läxa var inte en så fiffig ide. Hjärnan är en stark motståndare som inte gärna tolererar ret på någon nivå…
Den slog till direkt, och där försvann 7 paradischokladbitar och 3 runda tunnbröd ner i ett nafs utan att jag ens hann reagera.
Som tur är så har jag magen på min sida och den deklarerade genast att detta inte var ok med ett rejält knip!!
Skönt att veta att jag inte är ensam i kampen mot hjärnan!! Nu måste vi bara börja organisera oss!!

Hjärtat däremot som är den blödigaste delen hos mig skiter fullständigt i våra konflikter och bryr sig bara om att hitta mys och socialicera med sina närmaste älsklingar.
Så i dag har den bestämt träff med min älskade brorsdotter Vilma på restaurang Pastabacken för att fira hennes 16-årsdag i efterskott :) Hjärtat hoppar i sambatakt av glädje inför detta, hjärnan ler segervisst och magen skickar in protest efter protest...PASTA...hur tänkte ni där liksom??
Men vi skyller på hjärtat och ber magen försöka förbereda sig på bästa sätt :)

Det kommer att bli en fantastiskt kul dag med mycket skratt och surr!!
Längtar <3
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar