söndag 22 juli 2012

Toublerone....

Har äntligen lyckats vända dygnet och vakna i "normal" sverigetid :))) De sista dagarna har vi sovit till 4 snåret på em och somnat vid 5 på morgonen.....och är så sliten hela vakentiden att man inte orkar tänka på att göra något :/ Men det tar ca en vecka för att komma i ordning med dygnsrytmen när man varit i USA......men det är det absolut värt, bara man har med den veckan i sin semesterplanering :)) Igårkväll var vi till kära brodern med familj i Brändön och hälsade på, och firade min älskade Hanna i efterskott på hennes 17-årsdag :)) Vi köpte med oss både dajmtårta och toubleronetårta, åt massor med meloner och drack lite rose.....men jag har inte dåligt samvete.....för vi tillåter oss att få fuska nån gång nu, och igår blev det rejält :))) Men viktmässigt är jag nästan nere på samma vikt som jag hade innan vi for.....ligger +0,4 kg.....men jag är nere på 60- talet och det är det enda som räknas :)) Uffe däremot hade gått upp 3 kg i USA, men har nu gått ner minst 4kg sen vi kom hem.....det bara rann av honom....tror att mycket av det vi gick upp var vätska, men otroligt härligt att se det försvinna ändå :)) Det enda tråkiga med mitt fuskande är att jag får såååå ont i magen!! Det känns som att jag har något hårt och minst åttkantigt i tarmarna som trycker.....vilket gör att jag vill hålla mig till LCHF kosten så mycket som möjligt, eftersom den får mig att må så bra :))) Idag ska jag ringa till en väninna som har hönor och kolla om hon har ägg att sälja....vi äter ju otroliga mängder ägg här i huset nu (ca 40 ägg i veckan),och att få tag på purfärska ägg vore ju kalasgott....att jag inte tänkt på detta innan!!! Och så ska jag kolla med Carina om det är säsong för jordgubbsplock på vårt favoritställe än....är så smarrigt med lite grädde till, eller att ha till smoothie och pajer!! Ja nu börjar jag piggna till, och allt tänkande på godsaker gör att magen börjar knorra efter frukost, så detta får bli allt för nu så får vi höras!! Kram :))

1 kommentar:

  1. Heja, ni är så duktiga med er viktnegång, så visst är det tillåtet att fuska lite då och då ;)
    //Lena

    SvaraRadera