onsdag 18 juli 2012

Nu blir det Fakiren igen :))

Nu är vi hemma på Svensk mark igen.....men med väldigt blandade känslor. Skönt att vara hemma, men jag skulle önska att hemma var på ett ställe med behagligare klimat!! Och älskade Jeppe har bestämt sig för att spela hockey en säsong i Valencia, Santa Clarita utanför LA, vilket gör mammahjärtat både glad, stolt och väldigt, väldigt nervöst :/ Alltså väldigt blandade känslor just nu...... LCHF mässigt tar vi nya friska tag igen....jag ska starta upp med Fakiren en vecka för att få igång ketosen.....och nu är målet 64kg!!! Vågen visade på + 2,5kg när vi kom hem, vilket inte alls var så farligt med tanke på att jag har "lingonvecka" och samlat på mig massor med vätska.....och som vi har syndat med socker så blev jag ganska positivt förvånad :)) Men med detta påslag betyder det att jag har ca 8kg till målvikten.....men denna gång har jag inget måldatum.....utan det får ramla av eftersom i egen takt, eftersom detta blir en livsstils förändring för all framtid (som det känns nu, och om kroppen mår bra av det). Kommer oxå att långsamt börja röra på mig mer, och inte göra om misstaget att gå ut för hårt i början för att måsta lägga allt i vila pga krampande lårmuskler.... Detta är det skönaste med att komma hem.....att kunna sköta sin kost ordentligt!!! Man kan ju tycka att USA är ett land där de är "före" oss med allt.....men definitivt inte med LCHF!!! De visste inte vad det var på restaurangerna när vi specialbeställde maten utan kolhydrater och med fet sås, och extra grönsaker isf, potatis el, liknande! Allt de kunde var diet el, no diet.....vilket enligt dem var med lite el, mycket socker. De tyckte nog att vi var rätt knäppa när vi tex beställde hamburgare utan bröd och med sallad isf för strips. Och feta såser fanns det inga hur vi än försökte förklara att vi ville ha en gräddsås isf, såsskyer till köttet.....nåja, det funkade ju ganska bra ändå, och jag ska väl inte klaga eftersom jag inte behövt laga mat på över 2veckor :))) Så idag ska jag verkligen njuta av att åka och handla mat....och att kunna styra upp vad jag ska äta.....enkelt och gott!!! Lider av gruvlig jetlag nu....så jag är helt i olag med Sverige tiderna än.....gick och la mig vid 4 tiden igår på em, (efter att ha varit vaken i långt över ett dygn) och vaknade kl: 4 i morse..... Inte så värst pigg i ögonen, men utvilad. Men väntan på att affärerna ska öppna med en mage som fått i sig två kokta ägg känns ganska lång :))) Kommer nog att måsta ta en pn innan vi åker upp till Happis för att hämta mitt lilla Pumahjärta känns det som nu :))) Kommer att göra en topplista över vår resa, men det får bli en annan dag.....nu ska jag åka iväg och hänga på låset till Ica Maxi!!! Ha en underbar dag allihopa och hoppas ni har lika soligt som vi har här i Luleå!! Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar