torsdag 12 juli 2012

Nere i träsket!!!

Detär inte så enkelt att köra LCHF när man är här som jag trodde innan.....och igår ballade jag ur helt och var tvungen att käka chips och resorb för att snabbt återställa vätske och saltbalansen i kroppen.....vilket resulterade i ont i magen :((( det är ju ifs ganska bra att jag får ont i magen av ALLT som är olämpligt för mig att äta, så jag påminns att hålla mig i skinnet. Men maten här måste innehålla smygkolhydrater överallt eftersom jag oftast får ont när jag käkat......det är bara omeletter och rena kötttallrikar som funkar bra :))) Har även dragit ner på fruktintaget nästan helt.....och drinkarna har ersatts av torrt vitt el, rött vin.....vilket är nästan lika gott (blev faktiskt less på alla sliskdrinkar), fast de frusna cocktailen är ju såååå svalkande :))) I tisdags blev det en heldag på beachen under parasollet :))))) Me loooove :))) Och igår regnade det från morgonen, så vi låg länge på rummet och läste och slöade.....vilket var otroligt skönt!! Sen drog vi iväg till Down Town Miami och knallade runt på Baysidemarket, och tog även deras metrotåg som går på räls en bit upp från marken....detta var helt gratis och gav en bra blick över stan. Det är inte så mycket shopping där utan mest kontorsfastigheter....Tyvärr blev jag ganska illamående och yrslig, eftersom jag struntat i att ta vätskeersättning när det var mulet ute. Men det är ju fortfarande varmt fast det är mulet, och sen kom ju solen oxå......så jag blev helt slut och hamnade i chipsfördärvet för att få i mig salt snabbt :/ Nåja efte en stunds vila på rummet var jag på fötter igen, och vi drog ut och käka middag nere i hotell restaurangen. Kan bara säga att maten var helt fantastisk......vi tog Filé Mingon med pepparsås och sauterad spenat och vitlök......en riktig munorgasm!!! Men sen ballade finmiddagen ut när min älskade sambo skulle berömma maten till kyparen (manlig)!!! Han sa på sin lite småknaggliga engelska - You have à very good cock!!! Vi bröt ihop totalt......skrattade så tårarna bara sprutade.....Sandra kunde inte ens sitta kvar vid bordet, utan sprang in på toa och gapflabbade.....Ja herreje så tokigt det kan bli :)))) Jag har träningsvärk i magen idag av allt skrattande....så detta kommer vi att leva länge på :)))) Idag blir det Everglades med alligatorsafari i träskbåtar.....ska bli skitkul :))) Men blir det inga fler inlägg så vet ni varför.....då gick något snett på safarin :))) / Kram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar