lördag 14 juli 2012

Hittat mitt matflow!!!

Ja som ni ser så överlevde vi träsksafarin i Everglades :))) Detta var en superhärligt upplevelse som jag länge drömt om.....tyvärr hade vi inte riktigt vädrets makter med oss, för just som vi kom fram dit så började det regna. Men med en regnponcho på så gick det galant :) Att glida ut och omkring bland vassen precis som det ser ut i filmer är dödshäftigt......tyvärr har jag en riktig skräckis som tydligaste minne, men det kändes säkert på alla sätt!!! Krokkisarna var inte direkt på hugget i regnet så vi såg bara några stycken.....men jag tyckte åkturen i sig var det häftigaste! Och skrämd av en jättealligator blev vi sedan på torra land ist.....Vi kollade på en uppvisning och fick sedan knalla runt och kolla på olika krokodiler i burar....mitt som det var så låg det en jättekrokko mitt på gångvägen, och jag tog förgivet att den var uppstoppad för den låg blixtstilla och var skitstor......men tror vi alla omkring höll på att skrika och skita ner oss när den reste sig upp på sina långa ben,(visste inte att de hade såååå långa ben), och började knalla omkring på väg ner till träsket :O Det var läskigt men skithäftigt :))) Ser nu att jag blandat både alligatorer och krokkisar....men jag vet inte riktigt vad som var vad.....här i Florida är enda stället i världen där båda sorterna finns.....och för mig är en krokodil alltid en krokodil!!! En riktigt minnesvärd upplevelse som jag verkligen rekommenderar alla som ska hit att göra!!! Idag har vi tjejer bara haft en riktig slappardag på beachen under parasollet.....såååå ljuvlig, och jag känner redan hur mycket jag kommer att sakna detta när vi åker hem :(( Tänk att tiden har runnit iväg så fort....vi har ju bara lör & söndag kvar.....sen åker vi hem på måndag fm.....buhu..... Matmässigt har jag faktiskt tagit mig i kragen nu.....kan ju inte bli helt nere i syndarträsker. Fast justja.....imorgon kommer vi ju att toksynda för Uffe fyller år, och då ska vi smarra tårta el nåt sånt.....men maten och drinkarna har jag tagit tag i, och det känns bättre i magen och samvetet. Idag till lunch tog jag faktiskt en club sandwich utan bröd och med extra majonäs.....tokgott!!! Hade iof hunnit käka frukter till frukost, men det var de sista.....tror jag fyllt på vitaminförrådet så det räcker långt inpå hösten :))) Nu blir det en liten pn innan vi drar ut på galej, så vi hörs en annan dag!! Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar