tisdag 16 februari 2010

Tillbaks!!!

Men halloj!!!
Jag inser att jag aldrig skulle överleva som författare.......snacka om skrivkramp!!! Men nu är det nytt år + nån månad, med nya friska tag!!
Här kommer en kort sammanfattning av vad som hänt sen sist.
Hösten har varit en av de tyngsta i mannaminne........först Lisas bortgång.....sen har Sandra varit sjuk så mycket. Hon har Reynauds syndrom som är en reumatisk sjukdom......vilket ger dålig blodcirkulation i de yttre blodkärlen. Speciellt i fingrar och tår. Men har även gett inflammation i lederna så hon knappt kunnat röra sig...... =( min stackars stumpa.....
Sen har vi legat klubbade i "svinisen", jag Uffe 0 Fredde......Jeppe har drabbats av upprepade förkylningar......kan oxå vara allergi förvåra älskade doggar.....osv...osv....eländet ville aldrig ta slut, utan bara avlöste varandra med olika huvudpersoner.
Då tog vi en sista minuten resa till Kanarieholmarna på juldagen till nyårsdagen, för att riktigt få varva ner och ladda batterierna igen.....HÄRLIGT!!!!
Det var det bästa vi gjort på evigheternas evighet........total avkoppling........solat, badat och shoppat =) Kan inte bli bättre!!!
Det var såååå länge sen vi varit tillsammans hela familjen <3

Tyvärr fick resan även beska biverkningar, då Jeppe blev nerflyttad till J 17 från att ha spelat i J18 laget.......tydligen (fick vi veta en månad efteråt) får man inte åka utomlands under säsongen. eftersom det är ett elitsatsande lag. Detta hade informerats på föräldramötet innan säsongen började.......men då spelade Jeppe i MODO......och har inte fått informationen =( Jävligt surt.......men....men.... nu tränar han med J18 igen. Får bara hoppas att vi inte bryter mot fler oinformerade regler =S

Nu i januari har jag mest bråkat med inredningen i huset......vaskat av ett rör till toastolen = fontän med översvämmning som följd. Bytt tvättmaskin....då den gamla lät som att jag tvättade verktyg, och slutligen tvärdog. Bytt varmvattenberedare då den började läka = stooor översvämmning av tvättsugan =(
Fått tillkalla elektriker som har fått göra omkopplingar i proppskåpet sen effektvakten löpt amok, med hysteriskt knäppande som följd........suck...det känns som att huset är less på mig/ oss.

Men nu ser allt lite ljusare ut......vi söker aktivt efter ett mera centralt boende, där jag bara behöver lyfta telefonluren och felanmäla om nåt går sönder. Min förhoppning är att vi hittar nåt innan sommaren......helst en lägenhet.......ser framåt med spänning!!!
Vi har ju stugan om vi akut känner en längtan av att klippa gräs el, skotta snö...........stor risk.....NOT......

Nu sitter jag och väntar på att få hämta hem Jeppe från stan. De har haft bortamatch mot Björklöven i kväll.....vinst med 5-2.....heja!!!
Får väl se på OS så ögonen blöder tills han ringer.......

Tjingeling för denna gång =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar