fredag 19 februari 2010

Säger bara "Flora"

Halloj!
Idag har jag varit med Jesper på Flora kliniken för att få hjälp med hans allergi. Han har i flera års tid haft många ständigt återkommande förkylningar och bihåleinflammationer. Vi har slitit vårt hår med alla huskurer man bara kan tänka sig......tills vi kom fram till att det måste bero på allergi.
Pricktest gjordes för 1 år sedan, och mycket riktigt visade den på allergi för flera olika saker, b.l.a hundar!

Jag har länge hört så mycket om Flora kliniken, att de har hjälpt så många med olika sorters allergier.......och äntligen fick jag ändan ur vagnen och beställt tid.

Vi fick ett så otroligt bra bemötande där av en kunnig och förtroendeingivande kvinna (jag skäms, men kommer inte ihåg vad hon heter).
Hon använde sig av kinesologi (tror jag det hette) när hon undersöker Jeppe. Hon prickade direkt in hans svaga punkter.......nedre bihålorna, öronen, vä lunga, tarmar, binjurar och rygg. Helt klockrent utan att vi sagt nåt...
Därefter tar hon fram förpackningar med massor av små ampuller, som innehöll allt mellan himmel o jord......djur, mat, växtriket m.m....

Hon lägger en ampull åt gången på hans mage medan hon känner på hans muskeltonus för att se om det är ok el, dåligt för honom.
Så höll hon på hur länge som helst för att kunna fastställa vad han har för problem, och resultatet vad oväntat.....
Han har en bakterie som påverkar hans slemhinnor (de kan bli antingen torra el, mycket blötare), hans blev mycket blötare, ex slemhostan som han haft sen slutet på november + att han snorat mycket.
Om man går med det länge sprider det sig till alla slemhinnorna i kroppen.....
Han fick tabletter som han ska ta 2 morgon & 2 kväll i ca 6 veckor som ska få bort bakterien, så det blir jättespännande att se hur resultatet blir.
Han ska tillbaka dit om 2 veckor, och då ska han ha med sig både hår och saliv från båda våra hundar......undrar vad hon tänker göra med det??? Spännande!!!
Men sen till det helt otippade.....han ska inte dricka mjölk!!! Det var inte alls bra för honom......han som älskar O´boy och dricker mycket gainomax när han tränar =S
Men det kanske bara behöver avhållas från tills tablettkuren är slut...

Jag tror stenhårt på denna sortens behandling och bara längtar att tiden ska gå, så vi får se om det blir nån skillnad!!!
Nu ska jag dit med Fredrik oxå nästa tisdag för att göra en likadan undersökning, och se om hans uppretade mage kan få hjälp.
Olidligt spännande......

Nej nog "surrat" för den här gången. Nu ska jag göra ett försök att lägga huvudet på kudden.......men jag har sån enerverande värk i nacken och varenda led i kroppen, så jag har inte alltför stora förhoppningar om att det ska lyckas att somna.
Har suttit i soffan hela förra natten, utan att kunna lägga ner huvudet och sova, så sömnbristen börjar ta ut sin rätt.... måste nog ringa läkaren i morgon och be henne skriva ut riktigt starka värktabletter.
Det har jag försökt undvika in i det längsta........men nu orkar jag inte med värken längre :(

Nu blev slutet lite "surt", men det är nog för att jag är så fruktansvärt trött....

Sov så gott....den som kan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar