onsdag 17 februari 2010

Vilken sovmorron jag haft idag...... det blev väldigt sent innan jag hämtade Jeppe från stan igår kväll, vi kom hem kring halv 3. Och sen avrundade vi med lite OS hockey på tv.....hur störd kan man bli?? =)

Har äntligen fått paketet med grejerna jag beställt från Jotex idag :) Två mattor, en rosa med vita blommor till tvättstugan och en stor grå till grovhallen.....två fönsterlampor på fot till fönstret vid kaminen.....de var skitläckra....3silverkulor på varandra med en silverfärgade tygskärmar. Och slutligen 2 vägglampor till gillestugan.....vita och med form av ett träd.
Lite spretig beställning jag vet.......inget "få färdigt ett rum i taget" tänk här inte.....men det blir bra i slutändan, när orken kommer tillbaka och jag får färdigställt ALLA rummen som jag påbörjat.....

Lite typiskt mig att dra igång renoveringar som sen blir hängande i luften tills min nacke (som alltid kraschar under tiden) blir bra igen......
Just nu har jag gillestugan och grovhallen som "hänger". Snickaren har byggt en vägg där emellan, men jag måste slänga upp en easycover tapet på den nya väggen, på båda sidorna, och sen måla hela gillestugan. Grovhallen har Sandra och jag målat redan, förutom den nya väggen, men sen väntar alla IKEA inköpen på att få bli upphängda.......och att jag får organisera röran till en perfekt symfoni av ordning och reda.
Vilket inte kommer att bli lätt.........med tanke på hur mycket jackor, skor, skor och lite fler skor vi har....

Nej, nu ska jag hänga tvätt och förhoppningsvist bli så trött så jag kan somna......

Go´natt

1 kommentar:

  1. Skoj att läsa din blogg!http://yvonnes-tankar.blogspot.com/ min adress.
    Yvonne

    SvaraRadera