måndag 19 oktober 2009

Myspyssel!

Idag har jag haft en riktig mysdag......känns extra härligt så här på en måndag :)
Har bara skrotat omkring här hemma och omorganiserat lite i bokhyllan....tvättat.....allmänt upprensande efter renoveringarna. Jag har en hopplös förmåga att tömma ett rum och renovera och fixa och dona så det rummet blir jättefint......men sen då....alla saker jag plockat ut och som inte ska in igen......suck. De kan ligga och skräpa lite här och där i evigheter innan jag vet vad jag ska göra med dem. Jag har lite svårt att kasta grejer och att sätta in de på blocket ids jag inte....så alltså fyller jag huset med en himla massa bra o ha saker som bara samlar damm och retar gallfeber på mig för allt ser så stökigt ut.....hm.....
Och barnens gamla leksaker, böcker, gosedjur m.mycket m.....samlar jag i lådor och säckar på vinden. Men jag orkar inte bära upp dem dit själv....så alltså så kryllar det av kartonger på väg överallt......jag blir galen på mig själv.
Jag har börjat med en ny regel...en in...en ut.....som ska gälla allt jag köper. Hittils har det funkat på sängkläder.....men jag måste börja införa det på annat oxå.
Men oftast kan jag inte bara kasta grejer som är helt ok......det är ju som att kasta pengar i sjön :S
Måste börja använda mig av blocket istället.....eller ha bord på en loppis.
Det får bli totalt köpstopp tills jag rensat färdigt i röran =) Så såna här pysseldagar behövs....och jag har faktiskt kastat endel.......en samling hundsport som är typ 9 år gamla........

Puss o kram =)

1 kommentar:

  1. Själv rensade jag ur Ronjas o Robins rum förra helgen.
    Ha ha , räknade till 60 mjukisdjur...de fick halvera till 30.
    Det krävs att man går ignm. då o då.
    Speciellt deras rum har en tendens att bli alldeles överfullt av allt möjligt
    Kram

    SvaraRadera