fredag 6 november 2015

En helt vanlig kväll i ett pissljummet november ;)

Och vad händer här ute i Lövis nuförtiden då??? Tja som synes tydligen inte så mycket om man ska gå efter mina skrala uppdateringar ;)
Men mörkt som i säcken och geggigt som tusans är det där ute iaf.
Längtar faktiskt tills det blir stelfruset på marken och gärna med ett par decimeter snö så man slipper leriga hundar och få det lite ljusare.

Jag lider ju lite av vargskräck som jag skrivit om tidigare, och har lite problem med att gå ut och rasta hundarna i kolsvartet.
Det blir mest ett varv i "skogen" på gården på kvällarna.
Funderar även över vad som skulle försvara oss bäst om det nu skulle komma vargar. Min fällkniv eller ett rekorderligt aluminiumslagträ...hm, har inte kommit fram till något vettigt ännu för jag har ju dock 2 jyckar att hålla i oxå.
Tips emottages tacksamt :D

Nu har jag även fått beställt fondtapeter till både sovrummet och Freddes gamla rum...wiiihooo på det minsann!!!
Nu återstår bara att hämta dem och sätta upp dem, samt att bestämma vilken färg resten av väggarna ska ha.
I Freddes rum är det ju vita väggar så där kommer det bara att sättas upp en fondvägg med vit botten och fjärilar i olika nyanser av rosa och lite ord i silver.
Tror det kommer att bli skitnice :)

I sovrummet blir det en gammelrosa tapet med silver medaljonger på som fond bakom vår gråa säng. Men sen vet jag inte riktigt vilken färg övriga väggar ska ha...vita eller ljus varm silvergrå????
Finns det ens något som kan klassas som ljus varm silvergrå????

Har ju förra veckan köpt och skruvat ihop 2 hemnes sängbord och 2 höga hemnes byråer givetvis i vitt i sovrummet, och blir lite rädd att det blir för mycket vitt därinne.
Ja herreje…jag borde kanske tänka igen saker och ting längre än att jämt gå på impulser, men tja sån är jag.

Nå det blir nog bra i slutändan ändå, även om det blir några lager färg innan jag blir nöjd. Och för den som undrar så NEJ Uffe har inget SÄJ i mina renoveringar eftersom jag gör dem själv. Han brukar alltid muttra att det inte behövs göras om och att det är fint som det är, men han brukar bli nöjd med slutresultaten :)

Annars så rullar dagarna på som vanligt med jobb, hundraster och lek med älskade lilla Vincent <3
Ja att bli mormor är ju helt galet stort, och hjärtat svämmar över med älsk.
Jag blir som lyckligast när jag får hänga med mina minsta hjärtan Ebba och Vincent.
Man får tokas och busa så mycket och bara vara sig själv, och får så otroligt mycket kärlek tillbaka.

Nej nu måste jag göra ett nytt försök med att nanna kudden. Slumrade till vid halv sjusnåret i soffan och släpade mig upp till sängen för att fortsätta sova sen...men ack så det misslyckades.
Och vill det sig illa så kan den lilla luren kosta mig nattsömnen i natt :/
Fy vad less jag är på min rackliga sömn, och det är nog inget mot vad U blir eftersom det är då jag får mina lysande renoveringsideér ;)

Jag gonatt den som kan. C you/Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar