fredag 6 november 2015

Älskade spöken…länge sen sist :)

Satt och surrade med min älskade brorsdotter Hanna i går på vår lunchrast, hon och hennes pojkvän har fått en lägenhet förra helgen och de har varit där under kvällarna och skruvat ihop möbler och fixat och sånt.
Men Hanna känner att det är "någon" i läggan och att hon känner ett visst obehag över att vara där.

Så jag "tonade" in mig på läggan och mycket riktigt så ser jag en gammal vithårig man med käpp, rak i ryggen som en fura och man får en militärisk känsla med honom.
Han visar mig att han dött av ett trauma på höger sida av huvudet, antingen en stroke eller genom en olycka där han skadat den sidan av huvudet.

Jag ser honom knalla runt i lägenheten sökandes efter sin fru, som givetvis inte är där, och sen ser jag honom gå genom en vägg precis som att lägenheten har varit större tidigare med fler rum.

Jag hjälper honom sen över till "ljuset" och lägenheten känns lugn och harmonisk igen.
Hanna och jag pratar om vad jag sett och hon berättar att den kvällen när hon var där och kände att någon annan var där så fick hon oförklarligt jätteont på endast höger sida av huvudet, där han visade att traumat varit.

Senare på kvällen messade hon mig och berättade att där jag såg honom gå igenom väggen låg tidigare ett kontor som hörde till lägenheten, men som stängts igen för att göra en 2:a.

Tror att hon tyckte att hennes faster var ganska creepy som kunde se det ;)

Men det känns kul att kunna "se" igen. Trodde att min förmåga bleknat och försvunnit eftersom jag inte använt mig av den på så himla länge. Så en himla lycklig tjej är jag idag :)

//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar