tisdag 7 juli 2015

Vars är sommaren??

Men se där, ett litet uppehåll i skrivandet igen.
Man tror att man ska hinna blogga så mycket när man far iväg på semester och är ledig, men ikket det. Jag är ju bara inomhus när jag ska sova, och sen har wifi:t varit under all kritik på vissa ställen.

Men resan var bara helt underbar :D
Den västra sidan av Florida är helt klart en stor favorit med sina kritvita och kalla stränder. Och finast var Fort Myers Beach och Siesta Keys...jag bara älskar dem och kommer definitivt att åka tillbaka dit!!
Kaliforniens landskap är fortfarande nr:1 men detta kommer in som god 2:a.
Och bäst av allt är ju vattentemperaturen, som att glida ner i badkaret, såååå varmt och skönt.

Clearwater var ju också fint, men jag blev inte kär i det. Men det hade ju närheten till Tampa där vi var in och shoppade en hel del.
Sen att vi var nära att dö i en major thunderstorm ute till havs på en fisketur gjorde kanske att känslorna svalnade en smula...huga…

Avslutade resan med ett par dagar i gamla kära Miami, vrålpressande på south beach...underbart :)

Här hemma så rullar allt på i gamla hjulspår igen med regn, jobb och hundar som ska rastas i lervällingen.
VARS ÄR SOMMAREN????
Ja jag ju brutit armen också under midsommar för att sätta kronan på eländet, vilket gör att allt ovanstående blir mycket mera komplicerat och segdraget :(

Ja så ser det ut just nu...och jag längtar verkligen tills vi tar ut resterande semester i månadsskiftet juli/augusti.
Hoppas bara att sommaren kommit tills dess.
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar