måndag 30 december 2013

Nyårslöften.......nej, inte min grej!!

Så börjar det närma sig nyårsafton, med alla uppschosade festligheter hit och dit.....Är det kanske jag som blivit gammal och trött, men jag orkar inte med några större festligheter längre.
Kanske beror det på att vi har haft så hektiskt mycket jobb denna tiden de senaste åren, så att det enda man vill/orkar göra är att pusta ut i hemmets lugna vrå i all enkelhet.

I år firar vi stillsamt med Sandra och Andreas, och ev, Jesper och Maria här hemma hos oss. Det blir bastu, lite god mat o.s.v
Raketer är jag lite tveksam till, även om jag älskar de stora lådorna med så mycket vackert.....tänker ju även på mina älskade fyrbeningar. Men de är inte så rädda av sig, så får de bara vara med och sitta i famnen så är det nog lugnt.

Det jag däremot älskar med nyår är att man tar sig lite tid för eftertanke över det gångna året!!
Vad var bra, vad var mindre bra, och vad kan jag förbättra till nästa år.
Jag ger inga nyårslöften, för jag är usel på att hålla dem......
Jag ser nyårsafton som att öppna en ny bok med alldeles blanka sidor, färdig att fyllas på med nya händelser.....vilken härlig känsla :)

Jag funderade även på att göra en "bucketlist", en lista med saker man vill hinna göra innan man dör, men då göra en lightverson av saker man vill hinna göra/uppnå under det nya året. Har inte hunnit sätta mig ner och grunna på den än, så det kanske inte blir av detta år. Men på något sätt vill jag sätta på pränt vart jag vill med mitt liv, både långsiktigt och med delmål som kan ge hjälp på vägen!! Och om man skriver ner det så glöms det ju inte bort efter vägen när livet kör rally i ekorrhjulet igen :)

Ja det finns lite att grunna på tills i morgon ;)

Nu ska jag gasa på och jobba bort den sista högen för i år!! Vi har faktiskt varit riktigt bra i fas i år, så vi har t.o.m varit lediga hela helgen :) Så nu är det bara sista rycket innan målgången!!

Hoppas ni alla får ett Riktigt Gott Nytt ÅR, med en massa nya spännande händelser, och personliga utvecklingar!! Så ni kan fylla era nya blanka sidor med så mycket lycka och skratt, och andra galna upptåg som det bara går :)

Gott slut och en underbar ny början!!
//Kram Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar