torsdag 5 december 2013

Tragisk eremitvarning!!

Herreje som jag har sovit de sista två nätterna......som en klubbad säl :)
Jag, Uffe och hundarna har varit ute på 6 km prommisar två kvällar på raken. Och jag bara rasar i säng efter det!!! Så härligt!!!
Nu har jag äntligen hittat den felande/saknade länken i min tillvaro......motion!!

Och tillsammans med magnetmadrassen ger det mig en otroligt bra sömn!!! Det gör mig ingenting att gå och sova vid 20 snåret, för då vaknar jag ju tidigare. Och jag tycker om att morna mig länge i sängen med facebook och bloggläsande i flera timmar, i väntan på att värktabletterna ska börja verka. Tidigare på Pilgatan hade jag ju morgontidningen som damp ner på hallgolvet, som jag låg och lusläste i sängen på morgnarna, men nu har vi sagt upp den då vi har en lång bit till brevlådorna här ute i Lövis. För har man lika stigit upp och klätt på sig så hoppar man ju inte tillbaka ner under täcket igen för att läsa.......så det var ingen ide att ha tidningen längre.
Men jag saknar min tidning på hallgolvet......

Just nu dundrar det förbi både helikopter och båtar härutanför, och samma sak hände här förra veckan en dag. Givetvis tror man ju att något har hänt när även helikoptern måste vara med.......hm, måste vara ett byasyndrom detta med nyfikenheten.
Det är ju inte så mycket happening här ute annars, så man livas upp av så lite :P

Inser att jag börjar bli en tragisk eremit, när såna här saker blir dagens samtalsämne......Nej nu är det dags att snöra på sig skorna och ge sig ut på morgonprommis.

Ha en fin mulen torsdag alla fina!!

//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar