måndag 16 december 2013

Att komma ihåg till December 2014!!!!

Den sista veckan har gått i jobbandet och smärtans tecken.....Började i måndags med otroligt grinig nacke + mycket jobb. Tisdag fick jag t.o.m. söka fram min gamla nackkrage, då nacken var galet ond... + jobb.
Resten av veckan slapp jag krageländet, men har haft mycket ondare både i nacke och huvud + galet mycket jobb. Fredag har jag utvecklat en inflammation i käken på vänster sida, då jag sitter och biter ihop käkarna så hårt när jag jobbar när jag har ont.....så då blev det inget jobba av alls!
Kunde inte ens snusa längre, då det triggade igång värre värk från käken......mutter, vilket lysande humör jag varit på!!!
Och min söta älskling har frågat i helgen om vi skulle åka in på Clarion och käka.....men hur kul är det med en ond käke....pest vad trist jag är :(

Nu har käken lugnat sig massor, mycket tack vare bettskenan som Uffe köpte åt mig, men är långt ifrån bra. Kan inte sova, och har fortfarande galet med jobb.
Satt igår och jobbade till och från under dagen.....men fick avbryta när jag spände käken för mycket, och smärtan eskalerade......Så jag klev t.o.m upp i natt vid 2 snåret och jobbade lite till när jag ändå inte kunde sova!!

Så vad har jag lärt mig av detta.....jo att jag måste bli bättre på att ta pauser, och bli bättre på att lyssna på kroppen.
Men denna tiden på året så har jag verkligen inte tid med sånt här tjafs!!!
Fick t.o.m feber igårkväll och började snora och kraxa som tusans.....men peppar, peppar så måste den hackade vitlöken på nattbordet gjort susen, känner inte av det idag längre :)))
Men vi får ta med oss det till nästa år i december, så jag kanske vi kan lägga upp det på ett bättre och lugnare sätt!!!

Nu blev detta en jättetrist och deppigt inlägg, men jag måste minnas detta till nästa år.......så jag inte gör om samma dumhet!!!

Tyvärr kan jag inget göra åt detta just nu, mer än att pausa oftare......jobbet måste ju göras!!!

Största paniken är nog att jag är långt ifrån färdig med julklapparna, men nu börjar jag veta vad jag ska hitta på iaf.....och då känns det genast lugnare.
Jag ska avsätta lite tid nu i början på veckan och fixa dem, så kan jag lugnt bara invänta julafton.
Vi kommer i år att vara hemma hos oss på julen med 2 av mina syskon med familjer. Vi har planerat maten igår, så alla fixar olika rätter och tar med sig......det känna jätteskönt, och inte det minsta stressigt.....så den 23 ska jag bara mysa runt här hemma och komma i stämning och göra allt utom jobba :))))

Nu är kl: 07:31 och det är lika att släpa sig upp ur sängen och dra igång dagen, för här ska hinnas pausas mycket och ofta oxå ;)

Hoppas ni får en lugnare vecka, och kan njuta av den stundande julen och ledigheten. Grabbarna på våran firma har ju 8 dagars arbetstidsförkortning också som de passar på att ta ut under denna period. Så de lyckostarna är lediga i drygt 3 veckor.......Tror ni jag är avis.....samma gäller ju mig, men jag har inte tid :(((

Nåja, vi tar ledigt i mitten på januari och åker en vecka till Fredde i Sofia, Bulgarien och bara kramas och umgås med honom.....och det längtar jag som en tok efter!!!

Ha en härlig näst, näst sista måndag för detta året!!
//kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar